Vancouver

Door Familie Loos - 14-06-2022 05:00

13 juni
Vanmorgen langer geslapen dan ik afgelopen dagen ben gewend. We slapen in een hotel downtown. Naast een nachtclub. Deze gaat om 21.00 uur open tot 03.00 uur. Bij het inchecken werd ons verteld dat als we er last van hebben we oordopjes kunnen krijgen. We zitten wel aan de andere kant van het hotel dus de kans dat we er last van hebben is niet zo groot. We hoorden inderdaad alleen gedreun van de muziek.
We aten op de kamer ons ontbijt en zijn naar de hoek gelopen (Blenz Koffie) om cappuccino te halen en croissantjes. Na de koffie zijn we op stap gegaan. We zijn weer richting de stoomklok gelopen. Het was net 12 uur en we hoorden de laatste tonen van het riedeltje. Bij de Starbucks haalden we koffie en zijn naar de haven gelopen om dit in het zonnetje op te drinken. Er lagen enorme cruiseschepen. Na de koffie zijn we doorgelopen. Op het Canadaplein staat de “vlam” welke was ontstoken op de Olympische Winterspelen in 2010.
Verder zagen we een “druppel” The Drop is een stalen sculptuur die lijkt op een regendruppel, ontworpen door de groep Duitse kunstenaars die bekend staat als Inges Idee, gelegen aan Bon Voyage Plaza in de wijk Coal Harbour in het centrum van Vancouver. Het 65 voet hoge stuk is bedekt met piepschuim en blauw polyurethaan. Onderweg zagen we een restaurant The Dutch geheten. We hadden geen honger dus niet het menu bekeken. Inmiddels was het 1 uur geweest. We besloten terug te lopen naar de Starbucks bij de stoomklok. In het zonnetje dronk ik m’n cappuccino en we namen een broodje. Ieder kwartier gaf de stoomklok een stukje van z’n riedel vrij. Toen het eindelijk 2 uur was kregen we het hele riedeltje te horen.
Daarna zijn we naar de Vancouver Lookout gegaan.
We namen een glazen lift 168 meter (553 voet) omhoog en we genoten van een 360°-uitzicht dat Stanley Park, het historische Gastown, de Northshore-bergen en de levendige binnenstad omvat. Vancouver Lookout is sinds 1977 een iconisch element van de skyline van de stad. De liften gaan vanaf de buitenkant van het pand in 40 seconden omhoog. Boven loop je rondom en je zietVancouver van alle kanten. Ook valt op hoe hoog de gebouwen zijn.
We waren er klaar mee en zijn naar het hotel gelopen. Bij Blenz Koffie namen we Proteïne shakes met erin banaan, aardbei en yoghurt mee. Na een paar uur uitrusten hebben we gekeken wat we wilden gaan eten. We haalden pokebowl en aten deze op de kamer.