Gondels en Revelstoke Dam

Door Familie Loos - 21-06-2022 05:36

20 juni
Rustig aan opgestaan en buiten ontbijten. Zon schijnt. Soms iets frisser als de zon verdwijnt. We gaan naar Revelstoke Mountain Resort om met de gondel naar de top te gaan.
Daar aangekomen kochten we tickets om met de gondel naar boven te gaan. De eerste stop moesten we eruit. De gondel blijkt niet verder naar de top te gaan omdat daar te veel sneeuw ligt. Je kan hiken en biken. We zagen bikers met hun Mountainbike naar beneden sjezen. Wij kregen de tip om een stukje door te lopen en op 10.00 uur het pad omhoog te nemen. Na een minuut of 20 heb je een mooi uitzichtpunt. Wij wandelen komt er een auto achter ons aan rijden van een officiële instantie. Iemand die daar werkt. Hij zei dat we helemaal niet naar boven mochten. Roel zei dat we naar boven werden gestuurd door het meisje bij de gondels omdat daar een mooi uitzicht was. We moesten weer naar beneden want daar is niks en alles is dicht. De man in de auto reed door om de andere mensen naar beneden te sturen.
We hebben alsnog wel een paar mooie foto’s kunnen maken maar vonden het wel jammer dat we niet verder konden. Het meisje bood haar excuus aan en zei dat ze het niet wist. Ze werd gebeld door iemand die riep dat er iemand is die wandelaars naar boven stuurt. 😱
We zijn weer naar het beginpunt gelopen. Hier konden we bij een leuk restaurant lunchen.
Het zonnetje was zonodig nog warmer geworden dus zijn we lekker buiten gaan eten. Het was heerlijk allemaal. Na het eten heb ik bij de buren bij het restaurant een cappuccino gehaald en toen zijn we naar de Revelstoke Dam Visitor Centre gereden.
Wanneer je aankomt, sta je voor een van de krachtigste dammen in British Colombia. We zijn het bezoekerscentrum binnen gegaan om meer te weten te komen over de geschiedenis van de dam en te genieten van leuke en leerzame tentoonstellingen.
We hebben een self guided rondleiding gemaakt, we zijn met de lift  naar de top van de dam gegaan voor een adembenemend uitzicht stroomafwaarts over de Columbia River Valley.
Vlak voor we bij de Dam aankwamen begon het te regenen. Echter dit buitje was zo weer over. Zodra we weer buiten bij de camper stonden was het weer droog en zonnig warm.
Na de Dam zijn we doorgereden naar de Martha Creek Provincial Park. Op weg ernaartoe kregen we donkere wolken en flinke wind en weer een regenbui. We zaten in de camper en toen we er aankwamen was het al weer helemaal droog. Daar aangekomen hebben we wat te eten en te drinken gepakt en zijn aan een tafeltje bij het water gaan zitten. Het zonnetje was al weer behoorlijk warm. Overal waar je kijkt is het even prachtig. Bergen met witte toppen. Enorme meren.
We zijn weer naar de campground teruggereden om hier ons biertje te drinken en verder te genieten van de rust en de zon.
Uiteindelijk moet er toch gegeten worden. Daniël is begonnen met soep maken en broodjes warm maken. We hielden het simpel. We hadden vanmiddag uitgebreid gelunched.
We zitten nu aan de koffie met een mini chocolate chip cookie. We kunnen de waterkoker in het washok gebruiken om water te koken om koffie te zetten. Wel zo makkelijk.
Vanavond op tijd naar bed en morgen op tijd op. We gaan naar Golden.