Louise Lake en Lake Moraine

Door Familie Loos - 24-06-2022 21:42

24 juni
Vroeg opgestaan. Om 9 uur weg. Het heeft de hele nacht geregend. Gelukkig waait het nu niet zo. Het regent met opstaan wel nog steeds. Hopelijk klaart het op. We gaan naar een parkeerplaats en stappen op de shuttle naar Lake Louise en Moraine Lake.
Na een uurtje rijden komen we aan op een parkeerplaats waarvandaan de shuttles vertrekken. Natuurlijk drinken we eerst een cappuccino en gaan ons aanmelden. We hadden gisteren al gereserveerd en nu moesten we onze reservering laten zien.
We zijn met de shuttlebus naar Moraine Lake gereden. Moraine Lake staat bekend om haar helderblauwe water en de tien bergweiden die het meer omringen. Vanaf het parkeerplaats hadden we een korte wandeling met mooie uitzichten op het meer.
Om bij Lake Louise te komen moesten we weer naar de parkeerplaats terug om op een andere shuttlebus te stappen. We konden gelijk instappen.
Bij Lake Louise was het toeristischer en drukker. Lake Louise is waarschijnlijk wel het meest gefotografeerde meer ter wereld. Het is vernoemd naar Prinses Caroline Alberta Louisa, de dochter van Queen Victoria. Het wereldberoemde Fairmont Chateau Hotel Lake Louise ligt aan de oever.
Hier waren we sneller klaar met kijken dan Moraine Lake. We zijn naar de shuttlebus gegaan en deze bracht ons naar het startpunt. Hier hielden we gelijk onze lunchpauze met , natuurlijk, een cappuccino. We hadden hier WiFi dus het verslag van de dag ervoor snel geplaatst.
Na de lunch met de camper weer op weg naar het volgende mooie punt.
Op ongeveer een half uur rijden kwamen we bij Bow Lake. Hier hadden we een prachtig uitzicht op de bergen bedekt met sneeuw. Je merkt dat we steeds hoger komen omdat er steeds meer sneeuw te zien is. Na Bow Lake duurde het niet lang voor we Peyto Lake bereikte. Dit meer, waarvan de kleur haast onecht aandoet, hoort thuis in de top drie van de mooiste meren in de Canadese Rockies. Via een kort, verhard wandelpad liepen we door het platgetrapte bijna gesmolten sneeuw naar een mooi uitzicht. Het wandelpad lag met sneeuw en in de bomen lag nog sneeuw en tussen de bomen in ook.
Een aparte ervaring. Op 24 juni in de sneeuw te lopen.
Na deze bijzondere en leuke ervaring reden we naar de volgende verrassing. De Mistaya Canyon.
Mistaya Canyon is een smalle, diepe kloof waar een krachtige rivier (met waterval) doorheen stroomt. Via een brug konden we het spectacel van dichtbij bekijken. We bereikten de kloof via een korte wandeling van een halve kilometer. Om bij de kloof te komen moesten we een stukje afdalen. Dat betekent dat je naderhand ook weer naar boven moest klimmen. 😱
Uiteindelijk stapten we moe maar voldaan weer in de camper op weg naar de Thompson Creek Provincial Park. Deze campground heeft alleen toilet en geen elektra en geen wateraansluiting.
Het geld stopten we in een speciale enveloppe en zo waren we geregistreerd.
Het weer is vandaag wisselvallig geweest. We reden weg met regen maar het klaarde op naarmate we meer bij de parkeerplaats voor de shuttlebus kwamen. De rest van de dag kwam er af en toe een buitje in de vorm van regen of sneeuw naar beneden.
Savonds hebben we muziek geluisterd. Ik heb alle uitgave in excel gezet. Viel allemaal mee. We kunnen extra uiteten.😆