Dag 3 San Francisco

Door Fritzel - 04-06-2022 16:18

Vanmorgen hadden we lekker geen haast en als we iedere morgen zo riant ontbijten als gistermorgen dan zijn we volgende week zondag thuis omdat ons geld op is! Wij dachten wij gaan ontbijten bij Boudini maar eigenlijk las ik er door de jetlag een i bij dus het is Boudin. Daar is lekkere koffie en je kan er heerlijk croissants eten en dat leek ons een strak plan. Ons hotel ligt bovenop een mooie heuvel dus als we gaan wandelen is het in eerste instantie altijd bergafwaarts en dat bevalt wel. Binnen 20 minuten bij Fishermans Wharf en daar zagen we een leuke kraam met ……. Souvenirs en daar hebben we twee leuke cable cars voor in de Kerstboom gekocht, je kan maar op tijd zijn! Toen naar het ontbijt restaurant en daar heerlijke met een klein emmertje cappuccino en croissants en een koffiebroodje ontbeten en toen moesten we weer op pad. Wij (eigenlijk ik…) wilden naar een Nike en Adidas winkel in het centrum en dat betekende weer bergje op wandelen en besloten toen een abonnement op de cable cars te nemen en sloegen we twee vliegen in een klap. Geen bergje op en het is nog leuk ook. Wij dachten allebei dat die cable cars er eigenlijk reden voor de toeristen maar de localen maken er ook gebruik van om naar het werk of zo te gaan. Wat een feest in een kreunend en steunend karretje te zitten wat erg veel herrie maakt maar zo leuk. Iedereen wil aan de buitenkant zitten dus laten ze de volle karretjes voorbij maar wij gaan gewoon binnen zitten. Zonder kramp in de kuiten in de Westfield mall aangekomen. Jawel, voor de mensen in Leidschendam en omgeving, zo heet het nieuwe winkelcentrum daar ook Westfield Mall of the Netherlands ;-) Het is denk ik nog mooier alhier en zeker veeeeeeeel groter maar zo gaat dat in Amerika haha. De Nike winkel gevonden en wij lopen nu allebei op Nike Airmaxen, en het loopt nog lekker ook!! Ook moest ik even een sanitaire stop maken en daar liep meer security dan op het vliegveld bij die toiletten. Wat blijkt alle zwervers nemen bezit van een toilet om daar uit te rusten, zich te “ wassen” omkleden en de rest wil ik niet eens weten. Ook een sterke wietlucht hangt er. Dus de bewakers halen iedereen uit de toiletten, of proberen ze. Heel bijzonder. Er lopen hier toch el erg veel zwervers rond en veel hebben grote geestelijke problemen denk ik, ze praten en schreeuwen in zichzelf, soms hele oude mensen maar ook redelijk jonge voor zover je dat op een afstandje kan inschatten.
Wij hebben de nieuwe schoenen meteen aangetrokken en Yvon wilde een mooie trui kopen dus weer met de cable car de heuvels over en naar Fishermans Wharf toe waar er erg veel truien zijn. Daar een keer of vier alle winkels binnengelopen, koffie gedronken en nog maar eens terug na een paar uur geslaagd voor een trui en het is een mooie geworden!!!
Toen maar weer eens richting hotel om te lunchen en alle aankopen achter te laten en weer een stukje te gaan wandelen.
Wat ik nog vergeet is dat wij vandaag (straks) onze camper gaan ophalen en ik  werd gebeld door een meneer van Roadbear, de verhuurder hoe laat wij wilden komen. Ik had eergisteren een mail gehad dat we de camper op maandag konden halen en dat was niet goed. Stress!!! Dus ik in mijn beste Engels iemand gesproken en die zei gelukkig 4 juni en om 13:00 uur dus ik dacht een ochtend niksen en dan op pad. Maar de meneer zei mij dat wij de camper om 9 uur kunnen komen halen. Best wel lekker, eerst inkopen doen als we de camper hebben en dan richting Yosemite en kan het avontuur beginnen.
Dat even tussendoor en gisteren nog meer koffie gedronken bij Boudini, weer met de tram naar het centrum, ik ken de dienst regeling uit mijn hoofd. Genoeg mensen en dan rijden ;-) Maar we wilden dus terug en was de cable car kapot…… Er was nog een andere route en daar maar heengelopen langs alle souvernirwinkels en een lange rij dus wij dachten we lopen 1 halte de berg op en stappen in, dat was een slim plan en een lange rij omzeild. Toen weer naar de Denny’s lekker biefstuk gegeten en met het trammetje terug naar het hotel en toen zzzzzzzzzz.
Net weer op en over een uur naar de camper toen, zin in dus toen later uit Yosemite.

Tot later maar weer,

Groet Yvon en Fritzel
Ps ik weet niet hoe het internet de komende dagen dus ik weet niet of jullie de erge leuke stukjes gaan missen maar ik typ iedere dag en dan komt het later, hetzelfde geldt voor de foto’s