Grand Teton

Door Theo en José - 20-06-2022 07:12

19 juni 2022; alweer vroeg op pad. Om 8 uur aan het rijden. Vandaag 250 km. Ik ben gestart. Weer mooie afwisselende landschappen. Ook veel velden met graan. Diverse graansilo's gezien onderweg. Na 150 km een eerste stop voor een lekker bakkie koffie. En de kleinste bakkies zijn hier nog megagroot. Daar kunnen thuis 3 koppen mee worden gevuld. Verder richting Alpine waar de camping ligt. Vlak bij de camping gestopt voor een bijzondere markt met geweien, schedels, vossenbont en lederwaren. Er was ook een tent gevuld met handgemaakte lederspulletjes volgens indiaanse werkwijze. Moeder en dochter waren traditioneel gekleed in indiaanse kleding en ze waren bijzonder aardig. Ik vroeg of ik een foto mocht maken en dat was prima. Zelfs met Theo op de foto. De moeder maakte al die attributen zelf. Ze was daar 7 maanden per jaar mee bezig van s'morgens 8 tot s'avonds 21.00 uur. En de overige maanden waren voor de verkoop. Ik voelde mij toch wel verplicht om iets te kopen. Dat werd een armbandje. Mijn keuze bleek de van oorsprong traditionele kleuren te bevatten vertelde die mevrouw. Het is gemaakt van stekels van een stekelvarken, door haar zelf geverfd en gecombineerd met leer. Het meisje droeg een heel klein stekelvarken. Dat was het huisdier. Ze was er heel gek mee. Toen naar de camping. Ingecheckt in de oude treinwagon en toen gelijk weer op weg naar Jackson City. Jackson City is net als Zermatt in Zwitserland. Een heel mooi centrum met peperdure winkels. Een truitje kostte 500 dollar. Een parkeerplaats gezocht want het is Vaderdag en heel druk in de stad. We vonden een mooie plek bij de tandarts. Na wat winkels bekeken te hebben zijn we naar de camper gegaan. Het zag er naar uit dat er regen zou vallen dus ben ik eerst maar gaan koken. Biefstuk met aardappelen, bloemkool en appelmoes en Griekse yoghurt toe. Traditioneel maar wel lekker. Tijdens het eten barste er een fikse regenbui los. Inmiddels 16.15 u en het is weer droog. We vertrekken alsnog naar Nationaal Park Grand Teton. We willen toch nog "even" de Grand Teton zien. Dit is een langgerekte bergketen, met acht pieken die hoger liggen dan 3.600 meter. Onderdeel van deze keten is de 4.197 m hoge Grand Teton. We hadden ons een beetje vergist in de afstand. Het was toch weer 80 km. Het was indrukwekkend maar we hadden de pech dat juist toen wij er kwamen de lucht weer begon  te betrekken en er weer regen op komst was. Toch nog even bij het meer wat foto's gemaakt en ook onderweg. Het werd eigenlijk te donker om foto's te maken want ik maak ze nu met de telefoon van Theo want mijn camera is nog steeds stuk. Hij heeft wel een super telefoon want de foto's zijn best goed van kwaliteit. Alleen als het te donker wordt dan houd het op. En Theo had zijn eigen camera ook bij zich maar die was hij vergeten op te laden. We hebben er maar mee gelachen. Toen toch maar vertrokken want we moesten weer 120 km terug naar de camping. Onderweg nog een fikse hagelbui gehad en een hele slechte weg want die waren ze aan het renoveren. Al met al waren we blij dat we terug waren. Inmiddels al weer 21.00 uur. Nog wat eten en nog eea vastleggen over vandaag. Punt erachter. Inmiddels 23.15 u.