Dag 2: Los Angeles - San Diego

Door Fam. Rijstenberg - 14-06-2022 16:44

Nadat we vroeg in slaap waren gevallen (lees: half 8 's avonds), worden we voor het eerst wakker in Amerika. Ik ben de eerste die de ogen opent, namelijk om 06:00. Hallo Jetlag! Gelukkig sliepen we vroeg, dus moe voel ik mij niet. Vanaf 7 wordt de rest wakker, maar we verlaten ons bed pas om 10:00. We liggen nog lekker wat te chillen en maken even optimaal gebruik van de WiFi. John luistert naar Radio 2, Suzan zit op haar telefoon en Roelina en ik irriteren ons terwijl we de Sim-kaart voor in Amerika proberen te installeren. Na veel gevloek later, lijkt het erop dat het een soort van is gelukt, maar niet op de daarvoor bestemde telefoon. Voor nu laten we het zo, maar ik ben wel bang dat dit ons ergens geld kost...

Om 11:00 besluiten we naar beneden te lopen om te kijken of er nog iets van ontbijt gehaald kan worden. Dat kan dus niet. We lopen naar de McDonalds tegenover ons, maar ook daar is er niet echt ontbijt beschikbaar. Naast de bezinepomp zit een klein winkeltje. Uiteindelijk bestaat ons ontbijt uit wat zoetigheden van de Mac en wat kant en klare broodjes van het winkeltje.

We lopen terug naar het hotel en zien dat de Road Bear shuttle er al staat. Snel lopen we naar boven om onze koffers te pakken en uit te checken. We stappen in het busje, waar al een Nederlands gezin inzit. Al snel raken we aan de praat. Het blijkt dat zij al jaren in Amerika komen, dus gedurende de reis krijgen we nog handige tips mee. Voordat we echt de weg op gaan, moesten we nog een 2-talletje ophalen bij een ander hotel, maar dit duurde zeker drie kwartier.

Na al dat wachten, zijn we eindelijk onderweg naar de camper verhuur. We krijgen onze eerste blik van het verkeer op een drukke Interstate. Je wordt van alle kanten ingehaald. Van onze behulpzame medereizigers krijgen we te horen dat je moet oppassen bij rechts rijden. Hoewel dit onze voorkeur heeft in Nederland, is het hier zo dat de rechter rijbaan ineens een afslag wordt en als je daar oprijdt, MOET je afslaan. Daarnaast is de linker rijbaan soms een plek waar voertuigen mogen rijden met 2 of meer personen. Wat dit voor nut heeft, geen flauw idee...

Eenmaal aangekomen bij de camper verhuur, springt het 2-talletje, waar we drie kwartier op hebben gewacht, als eerste uit de camper en rennen het gebouw in. Ze worden als eerste geholpen en een beetje verbaasd kijken we elkaar aan.. We hebben lang op ze gewacht, maar een beetje overleg zit er dus bij hun niet in. Ach, we maken ons niet druk en kijken vanuit de schaduw naar alle campers die Road Bear te bieden heeft. Van kleine camperbusjes tot asociaal grote camperBUSSEN. Onze camper zit daar ergens tussenin. Even later worden John en Roelina naar binnen geroepen waar ze wat handtekeningen zetten om vervolgens een uitleg te krijgen van de camper. Als we alles (denken) te weten zijn gekomen, pakken we de koffers en gaan we onderweg. Eerst maar eens naar de Walmart.

Je weet niet waar je het moet zoeken in deze superstore en dan is deze specifieke winkel ook nog eens een 'kleine' variant. De prijzen zijn te bizar voor woorden. Zakje nootjes kost zo'n 7 dollar en brood betaal je ook meer dan 4 dollar voor. De dollar ligt bijna gelijk aan de euro, dus besef maar even wat dit voor belachelijke prijzen zijn. Als de gierige Nederlanders die we zijn, pakken we de 'goedkoopste' producten. We komen bij de laatste rij en we hebben een volle kar, maar we missen van alles, namelijk groente en fruit. Hoe kun je nou in een supermarkt geen groente en fruit hebben? Bizar... We besluiten het voor nu hierbij te laten en in San Diego een grotere Walmart op te zoeken of een andere supermarkt waar groente en fruit wel te koop zijn.

Inmiddels is het na 5 uur en we moeten nog zeker 3-4 uur rijden naar San Diego. Het is druk op de wegen. Het links en rechts inhalen lijkt chaotisch, maar opzich wen je er ook snel aan. Dit komt deels ook door het 'Keep Your Lane' beleid. Je blijft op dezelfde rijbaan rijden tenzij het niet anders kan. Hierdoor wordt er niet echt geslingerd door het verkeer. Onderweg krijgen we ook een gratis rugmassage, want de wegen hier zijn beroerd slecht. Alle piept, kraakt en schudt in de camper inclusief wijzelf. Na dik 4 uur, komen we aan bij San Diego KOA Metro camping. We krijgen de plek toegewezen en proberen in het donker uit te vinden hoe alles aangesloten moet worden. De koffers worden uitgepakt, maar we hebben verrassend weinig ruimte. Ook de oven krijgen we nog niet aan de praat, maar met de verouderde broodrooster weten we een tosti in elkaar te flansen. Ondertussen merken we ook dat we nog steeds lekkage hebben, wat we dachten dat opgelost was bij Road Bear. Nouja, we kijken hier morgen maar naar, want we zijn moe en willlen slapen.

Ondertussen is het 7 uur de volgende ochtend. Vanwege de moeheid wilde ik gister geen blog meer schrijven. Zometeen zal ik even gretig gebruik maken van de super nette toiletvoorzieningen, die schoner dan zijn veel campings in Europa. Vandaag zullen we San Diego in gaan, met sowieso een trip naar het USS Midway Museum. Dit is een vliegdekschip dat vernoemd is naar de Battle of Midway, een zeeslag tijdens de Tweede Wereldoorlog. Verder zullen we zien wat de dag ons gaat brengen!