Dag 3: San Diego

Door Fam. Rijstenberg - 15-06-2022 06:23

De eerste ochtend dat we wakker worden in ons huisje op wielen (en dan bedoel ik niet dat nummer van Frank Van Etten). We hebben allemaal goed geslapen, maar toch zijn we weer vroeg wakker. Ach, des te eerder kunnen we ook op pad. Roelina maakt een ontbijt met gekookt eitje. Helaas wil de broodrooster nog steeds niet doen wat hij moet doen. Het brood willen we eigenlijk wel geroosterd hebben, want Amerikaans brood is echt suuuuuper zacht.. Morgen maar op zoek naar een broodrooster bij de Walmart.

Terwijl Suzan en ik de afwas doen, gaan Roelina en John naar de receptie om info te krijgen over het OV in San Diego. Het blijkt dat we via een bus- en trolleyerbinding (een metro) naar onze eerste excursie van deze vakantie kunnen: het USS Midway Museum. We lopen naar de bushalte en kopen een kaartje bij een norse man. Bij de opstap van de trolley blijkt dat we beter een OV-pas voor een dag hadden kunnen kopen, maar dankzij de norse buschaffeur is dat nu niet meer voordelig.. De trolley is gemakkelijk en brengt ons helemaal naar onze plek van bestemming. Onderweg zien we stukken San Diego; een mooie, grote stad en op de meeste plekken netjes en schoon. Toch komen we plekken tegen waar ontzettend veel zwervers hun tentjes hebben opgezet met winkelkarren vol gevonden spullen. Dit ziet er toch een beetje apart uit bij zo'n mooie stad.

Bij de kust stappen we uit en lopen een stukje richting de ingang van het museum. Het vliegdekschip is gigantisch. Via de controle gaan we naar binnen, waar opnieuw John eruit wordt gehaald voor een extra check. Binnen krijgen we van twee aardige vrouwen uitleg over de audio-tour zodat we naast kijken ook uitleg krijgen over alle bezienswaardigheden. Het museum begint met uitleg over hoe het vliegdekschip is ontstaan en waar de naam vandaan komt. USS Midway is vernoemd naar de Battle of Midway, een grote zeeslag tussen de VS en Japan dat tijdens WO II plaats vond. Het schip werd binnen 17 maanden gebouwd en werd actief 1 week na WO II. Een aardige man op leeftijd verteld levendig over de geschiedenis en met een 15min. durende film komen we nog meer te weten. Na het filmpje vervolgen we onze weg en bekijken we alles aandachtig. We komen op het flightdeck aan, waar talloze gevechtsvliegtuigen staan. Alles is gigantisch groot en we kijken onze ogen uit. Daarna maken we een tour below deck. Via smalle gangetjes zien we de eetzalen, slaapzalen, ziekenboeg, controlekamers en nog veel meer. We nemen nog een kijkje in de souvenirshop. John en Roelina, die sinds het zien van de film helemaal Top Gun fan zijn, twijfelen om een souvenir te kopen. Aangezien Top Gun: Maverick gepresenteerd werd in het USS Midway Museum, ligt het vol met souvenirs hiervan. Toch besluiten ze het niet te doen, want ook hier zijn de prijzen te gek voor woorden.

Al met al hebben we dik 4 uur rondgebracht in dit interessante museum. Het was zeker de moeite waard!

Voordat we terug gaan naar de camping, willen we graag nog wat eten. Een leuk tentje aan het water heeft diverse Mexicaanse snacks op het menu. De taco's en chicken sandwich smaken goed. Met gevulde magen stappen we weer in de trolley die ons op de juiste plek afzet. We moeten nog een stukje lopen naar de camping en komen onderweg langs Foods 4 Less. Dit lijkt ons wel wat, dus besluiten we een kijkje te nemen. YES: GROENTE EN FRUIT. En ook nog eens tegen redelijke normale prijzen. We slaan de boodschappen in die we bij de Walmart niet hebben kunnen vinden.

John en ik willen nog even bij een andere winkel kijken voor een broodrooster. Een vriendelijke vrouw vraagt of we naar iets op zoek zijn. We kwamen even niet op het woord broodrooster en vertaalden het woord te letterlijk: 'We are looking for a bread roaster'. De arme vrouw keek verbaasd en vroeg 'A red rooster?' Voor de oplettende lezer: we waren dus niet op zoek naar een rode haan.. Lachend kwamen we uiteindelijk op het woord 'Toaster', maar jammer genoeg verkochten ze deze niet.

Op de camping gaan Suzan en ik nog even in de zon bij het zwembad liggen. Rond 19:00 koelt het behoorlijk af. Bij de camper eten we lekker pasta en daarna gaan we de camper in, want het is echt fris. Klagen moeten we zeker niet doen, want vanaf morgen gaan we de warmte in. Op onze eindbestemming morgen, Needles, is het namelijk 43 graden. We overnachten hier op weg naar de Grand Canyon, want de route is te lang om in één keer te doen.