Dag 7: Grand Canyon - Page

Door Fam. Rijstenberg - 19-06-2022 05:55

Zo.. Even drie reisverslagen tegelijk uploaden, want in de Grand Canyon hadden we geen bereik. Nu in Page hebben we WiFi bij de receptie, dus daar ben ik maar even naar toe gelopen zodat jullie weer wat te lezen hebben.

Vanmorgen zijn we rond 08:00 vertrokken van onze camping. Via een kronkelweg rijden we het park uit. Helemaal aan het uiteinde maken we nog een stop bij Desert View Point. Hier staat een stenen toren die opnieuw een adembenemend uitzicht biedt. Dit keer is de Colorado River duidelijk te zien. Een groep monniken loopt ook rond. Ze maken lacherig foto’s van elkaar en zeggen uber-vrolijk hoi tegen ons.

De afgelopen dagen hebben we behoorlijke wind gehad. Nu we het park verlaten merken we dat de wind nog harder is gaan waaien. John moet het stuur goed vasthouden anders waaien we de weg af. Het landschap verandert van bos naar een rood/bruin landschap met gigantische rotspartijen. Het is ook duidelijk dat we in Navajo-gebied rijden, want soms doemen er opeens parken op met kleine huisjes en stacaravans, maar meer ook niet. Apart hoe mensen hier zo kunnen leven.

We vervolgen rustig onze weg. Voor Page maken we een stop bij Horseshoe Bend. In de diepte kun je de Colorado River zien die via een hoefijzer-vorm verder stroomt. De wandeling richting dit uitzichtpunt is ongeveer een kilometer via een goed aangelegd pad. Het is best druk en echt een toeristische attractie. Dit blijkt ook uit de parkeerkosten die sinds een paar jaar gelden (10 dollar). Ik merk al snel dat ik weer last heb van hoogtevrees, maar weet toch 1 snelle foto te maken. Ook hier is de wind erg stevig. Het zand waait ons soms hard tegen de blote benen en armen.

Voordat we naar de camping gaan, slaan we nog weer even wat boodschappen is en een nieuwe sewer hose. Dit is de slang die aan onze camper zit die het grijze (douche/afwas) en zwarte (wc) water afvoert. Toen we bij de Grand Canyon wilden douchen, lag er ineens een dikke waterplas achter de camper. Het bleek dat er drie behoorlijke scheuren in zaten. Road Bear gemaild en van hen mochten we een nieuwe kopen op hun kosten.

De camping bij Page is netjes en in de verte zien we Lake Powell liggen. Wel een kleine teleurstelling, want we dachten dat het meer vlak aan de camping lag. Dit is niet zo, het is namelijk nog wel 20 minuten lopen. Toch lopen we er even naar toe en zien dat de parkeerplaats vol staat met grote auto’s en even grote boten. Suzan en John stappen nog even in het water. Laatstgenoemde helemaal tot aan zijn nek in de onderbroek. Als het zo doorgaat, komt John thuis met schone zwembroeken..

In de camper wachten we op het eten als er opeens een bus met dubbele as en een aanhanger met 3 assen aan komt rijden. Met open mond kijken we hoe de beste man dit gevaarte inparkeert. Uit de aanhanger komt ook nog eens een Jeep en we vragen ons af of er ook nog een zwembad en een wijnkelder ergens verstopt zijn. De camper wordt bewoond door 2 personen… Waarom zou je in hemelsnaam zo’n rijdend huis willen hebben? Volgens John heeft zelfs GeboTours dit niet in zijn wagenpark.

We zitten nog even buiten in de dikke woei, die nog steeds waait. De temperatuur is nog 28 graden, dus de wind werkt wel verkoelend. Morgen hebben we een tour in de Lower Antelope Canyon onder leiding van een echte Navajo. Ook zullen we nog even een stop maken bij de Glen Canyon Dam. Wordt vervolgd!