Monterey

Door Patricia - 04-08-2022 03:56

Dinsdag 2 Augustus,

Na aankomst gisteren op ons nieuwe RV resort: KOA moss landing eerst even de was gedaan.. kon in SF niet helaas en in spookstadcity hanteerde de beheerder wel hele gekke tijden voor t op slot draaien vd laundry room.. dus daar wat met de hand gewassen maar goed niet zo lekker fris als uit de wasmachine dus hoppa!

Daarna een korte wandeling naar het strand gemaakt was 10 min lopen, genoten van het uitzicht op de Pacific Ocean en t strand, niet gezwommen zee was veel te woest! Maar als Mozes niet naar (in) de zee kan dan komt de zee maar naar mozes... er zat een visrestaurant aan t strand met uitzicht op de oceaan dus wij daar naar binnen.. dan zul je zeggen restaurant geen probleem toch? Maar t leek meer op een enorme fabriekshal met vervallen gordijnen etc. Dus we waren wat afwachtend. Maar eenmaal binnen bleek het een enorm gezellig tentje te zijn! Hup ff vissie bestellen; siem en ik zalm en jara fish & chips. Verser konden we het niet krijgen! Je kon er zelf ook vis kopen net zoals bij de vismarkt alleen had het maar een paar km af hoeven te leggen, zo van t bootje hup in de ijsvitrine.

Met een volle buik weer teruggelopen en neergeploft! Kids lekker aan de wifi ik een boek. Op tijd naar bed want de volgende morgen gaan we walvissen kijken!

Woensdag 3 Augustus;

wat een rustige camping bleek was het tegenovergestelde; zeer luidruchtige buren en blaffende honden vuurwerk wat om 01.00 werd afgestoken etc. Dus blij dat ik er niet 2 nachten van had kunnen maken. Vroeg opgestaan tas ingepakt laagjes kleding aan en 20 min naar Monterey gereden weer een stukje langs Highway 1. Daar langs de fishermans's warf kunnen parkeren, ruime plaatsen zelfs voor de RV, dus goed geregeld. Daar even zoeken naar onze Whale watch maatschappij want ja er is er natuurlijk niet 1 maar er zijn er wel 6, al snel gevonden even inchecken en de boot op! Na een uurtje varen kregen we de eerste californische zeeleeuwen groep te zien en! Ja hoor daar waren de bultrugwalvissen, grote groep maar door de mist waren er steeds maar een paar te zien. En ja als ze rechts boven kwamen ging iedereen op de boot naar rechts en andersom; the whaleshuffle!

prachtig om te zien, ze kwamen niet heel ver boven maar ze kwamen uiteindelijk wel naast de boot zwemmen. En.. in de baai van Monterey ligt een tsja hoe noem je dat.. een grand canyon maar dan onder zee, deze is maar liefst 1200 feet diep! (Wi zou er tot de bodem zijn gedoken... ;) Indrukwekkend! Na een tijd rondgedobberd te hebben zodat iedereen (incl de andere 5 boten..) ze uitgebreid bekeken hadden, gingen we weer verder, helaas behalve een zwarte albatros (hier zeldzaam maar op Alcatraz scheten ze de boel goed onder..) dus weer terug richting de haven. Totaal 4 uur op t water geweest en niemand had gekotst! Knap! Want er waren echt flinke golven! Je kon iig niet de reling loslaten anders lag je op je giechel.
op de warf weer even een restaurantje opgezocht want ja boottochtje maakt hongerige mensjes en een heerlijke clam soep gegeten wat in zuurdesembrood werd geserveerd. Jara weer aan de fish and chips.

Daarna weer lekker teruggewandeld naar de Rv en de volgende bestemming ingetikt: KOA avila pismo beach,     mooie 3 uur rijden, even tussenstopje bij de Walmart (kwam ik daar dezelfde NLers tegens als in de bus in Zion! Echt heel knap.. zij doen de route andersom, hadden ook een whale watch tour gedaan zelfde tijd als ons maar bij een andere maatschappij, daar had een hele familie zitten overgeven, lekkerrrr, zij op naar San Francisco; nog even wat tips uitgewisseld en wij naar Pismo beach.

route was prima we zijn over de 101 gegaan ipv de 1 (was erg druk en ik had er al een heel stuk opzitten en ik vond t niet heel bijzonder.. de 101 was heerlijk rustig en de kwaliteit vd weg was redelijk tot goed. Dus lekkere 140 mijl zo weg kunnen karren.

Om 18.00 aangekomen op onze KOA camping en envelopje lag al klaar, keurig alle info erin dus hup code van het hek intikken plekje zoeken en die RV op zn plek raggen. We blijven hier 2 nachtjes, morgen even op de fiets of al wandelend naar t strand, vast gezellig daar. We zijn al een beetje onze vakantie aan t afronden, als laatste nachtje gaan we richting Bakersfield en dan op zaterdag de RV terugbrengen en duiken we voor een nachtje het hotel in! Zal wel wennen zijn geen bewegend bed meer! ( je moet je voorstellen dat bij iedere keer dat iemand zich omdraait dat die hele RV wiebelt.. soort waterbed..).

Het zal vast uberhaupt weer wennen zijn na al dat gereis maar we kijken er ook weer naar uit om thuis te komen. Een maand weg is ook best een tijd! Zelfs voor Amerikaanse begrippen, de meest Amerikanen die ik heb gesproken hebben niks of weinig van hun eigen land gezien, alleen de directe omgeving waar ze wonen.. dus als je dan vertelt waar je allemaal bent geweest in die 28 dgn valt de mond vaak open!