Dag 32 - Santa Maria, Los Angeles

Door Alfred & Roy - 18-08-2022 09:16

Onze dag begon vandaag in het bubbelbad van het hotel. Het bubbelen van gisteravond beviel ons zo goed, dat we hier al om tien over acht in gingen. De schoonmaakster was net de laatste dingen aan het schoonmaken en toen ze klaar was, gebaarde ze ons dat we konden badderen. Dit was een fijn begin van de dag.
Na het badderen pakten we onze spullen (zie foto van de auto😉) en liepen we richting de ontbijtzaal. Dit ontbijt was erg uitgebreid en duidelijk één van de beste. Helemaal vergeleken met het ontbijt van het hotel in Monterey. De keuze hier was reuze en er was veel fruit! Heerlijk om voor de afwisseling eens gezond te doen 😊.

Om half 10 checkten we uit en reden we richting Los Angeles. Volgens de mevrouw van Google Maps duurt de rit 2 uur en 45 minuten. Haar eigen gekozen route beviel ons niet helemaal, omdat we dan pas bij Santa Barbara langs de kust gingen. Wij kozen ervoor om langs Lompoc en Gaviota te rijden (de 101/1) en deze route is maar een half uur langer. Nadat we bij het hotel vertrokken besloten we eerst om naar een Walmart te gaan. Morgen verloopt ons internet (we hadden een SIM kaart van 30 dagen) en we vinden het prettig om onderweg internet te hebben, voor bijvoorbeeld een Uber. De mevrouw Google Maps geeft onderweg nog wel eens fijne verkeersinformatie. Van radarcontroles tot files en van objecten op de rijbaan tot wegafsluitingen. Ook bankzaken doen we via onze eigen internet en nooit ergens op WIFI. We waren trouwens even vergeten hoe slecht alle wifi hier in Amerika is. Als het al werkt is het meestal tergend langzaam. Foto’s uploaden voor onze blog is altijd een grote uitdaging en lukt bijna nooit in één keer. Zelfs bij fastfoodketens is de wifi niet zoals we in Nederland gewend zijn. Helaas bleek er bij deze Walmart geen simkaart met wifi te koop te zijn. We zullen het onderweg nog wel ergens proberen.

Vanuit Santa Maria begon onze route. Het eerste stuk was vrij dor en voerde ons door heuvelachtig gebied. Na een tijdje, ter hoogte van Gaviota, zagen we de oceaan weer. Vanaf hier werd de route steeds mooier en slingerden we een hele tijd over de 1(01). De highway 101 en 1 zijn twee verschillende wegen maar delen geregeld hetzelfde asfalt. Wij raken er soms nog wel eens van in de war😉. Ook hier liep de 101 soms over in de 1 en andersom. Na een tijd rijden stopten we in Santa Barbara. We parkeerden de auto vlakbij het strand en liepen als eerst naar de pier toe. Santa Barbara is een havenplaats met een leuke boulevard. Aan de boulevard zitten leuke winkeltjes en restaurantjes. Het doet erg denken aan Santa Monica in L.A. We wandelden over de pier waar verschillende restaurantjes en winkeltjes zaten. Inmiddels was het rond 12 uur en we hadden trek in een ijsje. Op deze pier zagen we een ijswinkel en stapten er naar binnen. Van de prijzen schrokken we dusdanig dat we binnen 10 seconden weer buiten stonden. $8,75 per bolletje. Zonder ijs wandelden we verder en bekeken af en toe wat informatieborden. Hierop was onder andere te lezen dat de pier in 1998 voor een groot deel was verwoest door brand en in 2000 weer was opgebouwd. Dit alles kostte enkele luttele miljoenen.

Na ongeveer 45 minuten hielden we het voor gezien en stapten weer in de auto. Helaas bleek dat wegmannetjes nét de oprit aan het afzetten waren waardoor we deze niet konden nemen. Omrijden bleek de enige oplossing. Uiteindelijk kwamen we weer op de 101 uit en besloten bij Ventura deze weer te verlaten om dichter langs de kust te gaan rijden. Inmiddels moesten we beiden erg nodig toiletteren en kwamen toevallig langs de Walmart. De toiletten bleken hier gesloten te zijn en er was ook geen simkaart aanwezig. In het hele winkelcentrum waar deze Walmart zat was geen openbaar toilet. Bij omringende fastfoodketens stond overal op de toiletdeuren: out of service. Blijkbaar mocht je hier nergens naar de wc. Er zat niks anders om dan door te rijden. Dit deden we via de Harbor Boulevard die langs het plaatsje Oxnard liep. Een grappige plaats waar veel hotels zaten en enorme havens had. Aangezien we vrij nodig moesten toiletteren stopten we hier niet. Een eind verderop reden we de 101 weer op en kwamen na een tijd aan in Malibu.

Vlak voor Malibu stopten we om een foto te maken van het plaatsnaambordje. Links zagen we dorre heuvels met daarop miljoenenvilla’s en aan de rechterkant was de strand en de zee. Een prachtig uitzicht, maar doordat onze blaas op knappen stond, reden we snel Malibu binnen. We kwamen uit bij Jack In The Box en hier konden we EINDELIJK plassen. Wat luchtte dat op zeg! Bij de fastfoodketen besloten we meteen een tortilla te eten en een cola light te delen.

Vanaf Malibu was het een uurtje rijden naar LA. Van de vorige keer wisten we dat het verkeer in deze grote stad drama is. Mevrouwtje Google gaf dit natuurlijk weer aan. Gelukkig viel het uiteindelijk erg mee en kwamen we om half 5 aan bij ons nieuwe hotel. Op een bankje voor het hotel zat een klein Aziatisch vrouwtje in uniform met een pet en mondmasker. Ze keek ons met een schuin oog aan, stond op en liep het hotel in. We liepen achter haar aan richting de receptie. Hierachter zaten twee grote, lees: stevige, mannen van middelbare leeftijd. We overhandigden onze papieren en na een tijdje gaf hij de sleutel van onze kamer.

Alle hotelkamers zitten in een vierkant met in het midden een zwembad. Van dit uitzicht wilden we een foto maken. Wat we niet hadden gezien, was dat het eerdergenoemde Aziatische vrouwtje bij het zwembad was gaan zitten. Ze zag dat we foto’s aan het maken waren en schreeuwde naar boven waarom wij dat deden. Ze dacht dat wij expres foto’s aan het maken waren van mensen die bij het zwembad lagen. Dit probeerden we haar ook uit te leggen, maar ze bleef naar ons schreeuwen. Uiteindelijk liepen we naar beneden om de foto’s te laten zien. Ze snauwde naar ons dat we bij een volgende foto toestemmingen moest vragen. Wij zaten onszelf flink op te winden, maar we bleven beleefd. Uiteraard zeiden we ja en dachten we nee… Na deze verhitte discussie moesten we even afkoelen in het zwembad. Natuurlijk hield de Aziatische beveiligster ons nauwlettend in de gaten.

Om half 6 besloten we ons snel te douchen en aan te kleden om ergens te gaan eten. De kamer is prettig en beschikt over 2 grote bedden. We bestelden een Uber die ons naar West Hollywood bracht. Een hippe wijk met veel gezellige barretjes en restaurantjes waar iedereen welkom is. We liepen langs Fiesta Cantina en zagen dat ze Taco Tuesday hadden! Voor 7,99 kon je zoveel taco’s bestellen als je wilde. Daarnaast hadden ze happy hour; alle drankjes 1+1 gratis. We waren meteen verkocht en namens plaats op het terras tussen alle gezellige Mexicaanse vlaggetjes en lampjes. We bestelden beiden de Taco Tuesday taco’s plus een extra nacho’s. De taco’s bleken behoorlijk groot te zijn en smaakten fantastisch. Je kon kiezen tussen kip, beef en kaas. De eerste twee varianten bestelden we waarna we vol bleken te zitten. Na een paar drankjes (Alfred Corona en Roy cola), namen we rond 22 uur de Uber weer terug naar het hotel. Na 22 minuten, want alles in L.A. ligt ver uit elkaar, leverde hij ons weer af. Dit ritje kostte maar 14 dollar.

Hotel: Dunnes Inn, Wilshire, L.A.