Dag 35 - Los Angeles, San Diego

Door Alfred & Roy - 20-08-2022 06:59

Vrijdag 19 augustus 2022 – Vandaag was de dag dat we afscheid moesten nemen van onze auto. Gelukkig was het vanmorgen nog niet zover want we moesten eerst nog naar San Diego. Om half 8 werden we gewekt door het welbekende deuntje. Na een heerlijke nacht pakten we, wederom, onze spullen en pakten alles voor de laatste keer in de auto. Rond kwart over 8 vertrokken we. De snelste route naar San Diego zou ongeveer 3 uurtjes duren, maar we wilden graag zoveel mogelijk langs de kust rijden. Alfred stelde de navigatie in en we lieten L.A. al redelijk snel achter ons. Het viel enigszins mee met de file. Na een wirwar van snelwegen, reden we bij Long Beach de highway 1 op, die uitkwam bij de zee.

Bij Seal Beach, net voorbij Long Beach (prachtige omgeving overigens), stapten we uit bij een koffiezaakje om op ons dooie gemakje een overheerlijke koffie te drinken. Uiteraard weer in een kartonnen to-go beker. Via de highway 1, die op dit stuk ook wel de Pacific Coast Highway wordt genoemd, reden we hierna verder richting Huntington Beach. Aan alles is te merken dat dit (en de vorige plaatsen), voor de welgestelden is. Grote boten liggen in de jachthavens en de villa’s zien er tip-top uit! Er staat geen winkel leeg, en alle gebouwen zijn zeer goed onderhouden.

We parkeerden de auto in het plaatsje Laguna Beach. Drie jaar geleden zijn wij hier ook doorheen gereden en waren meteen verliefd op het badplaatsje. Je hebt hier een mooi strand met azuurblauw water, een wit zandstrand en een gezellige boulevard: een heerlijke plaats! We hebben een tijdje op het strand gezeten om te genieten van het uitzicht. Daarna zijn we het plaatsje zelf in gegaan om ergens een cola light te drinken. Mocht je van (of naar) San Diego reizen, plan dan zeker één of twee nachten hier! Mocht je twijfelen, bekijk de foto’s dan😉

Na een uurtje vervolgden we de weg naar Oceanview. Een doorgaande route langs de kust was er niet, dus moesten we de Interstate 5 op. Deze had, afwisselend, 4 of 5 rijstroken en toch stonden we kilometers lang in een file. We zagen op Google Maps dat in Oceanview een vestiging zat van Krusty Kreme Doughnuts; onze nieuwe favoriete donutzaak. We besloten om hier donuts te halen voor de komende dagen zodat we even uit de file waren. We wilden eigenlijk 6 donuts halen, maar een vriendelijke man achter de kassa, adviseerde ons om er 12 te kopen. Dan waren we namelijk goedkoper uit! Typisch Amerikaans. We snappen nog steeds niet hoe dat kan, maar dat maakt niet. Ons stelletje dikzakken slaat dit natuurlijk niet af😊.

De bedoeling was om vanaf hier weer langs de kust te gaan rijden via de Coast Highway 101 (Carlsbad boulevard, later Camino Del Mar genoemd). Deze route hebben we drie jaar geleden ook gereden en is fantastisch! Helaas gaf Google aan dat hier ook erg veel vertraging was en dit een keer zo lang zou gaan duren dan via de Interstate 5. We besloten hierop om rechtstreeks via de snelweg naar het hotel te rijden. Jammer dat we de Highway 1 niet helemaal tot het einde konden rijden, maar soms moet je concessies doen.

Kwart voor vier kwamen we aan bij het hotel. We parkeerden in de garage onder ons hotel en konden meteen inchecken. Hierna begon het uitmesten van de auto. We reden een bagagetrolley naast de auto en laadden hier alles op. In de kamer stalden we alles uit; aankomende dagen moeten we alles even herinrichten voor de terugreis. De kamer bevindt zich op de 10de verdieping en is lekker ruim. Het heeft een balkonnetje én uitzicht op zee! De zon scheen al heerlijk naar binnen. Hierna was het tijd om de auto af te leveren bij het Alamo, die bij de airport zit. In San Diego ligt het vliegveld midden in het centrum, op 7 minuten rijden van ons hotel. Het viel meteen op dat de vliegtuigen hier rakelings over de wegen scheren. We reden de parkeergarage in en leverden de auto, na 5438 (gelukkig) veilige kilometers, af. De man wierp een vluchtige blik in de auto en bevond hem goed. Je kunt er tig deuken en krassen in rijden zonder dat iemand het doorheeft. Bij de vorige reis hadden we een deuk opgelopen doordat iemand een deur in onze zijkant had gegooid terwijl wij in de supermarkt waren. Destijds meldden wij dit netjes, waarop de vrouw zei dat dit allemaal niks uitmaakt. Dat bleek dus nu weer te kloppen.

De bedoeling was om vanaf hier met de Uber naar het hotel te gaan. Blijkbaar was het druk want een Uber (7 minuten rijden) kostte ons bijna 30 dollar. De prijzen van Uber fluctueren nogal. We besloten hierop de 30 minuten naar ons hotel te lopen. Als snel verlieten we het terrein van het vliegveld en liepen de wijk Little Italy in. Aan de rand hiervan ligt ons hotel. Drie jaar geleden hadden we ergens op een terrasje een heerlijke prosecco gedronken in Little Italy en we waren benieuwd of deze zaak nog steeds open is. Dit bleek zo te zijn en natuurlijk moesten we hier weer een bubbelige prosecco drinken. We zaten lekker buiten. Helaas stonden er naast het terras containers achter een schutting waar af en toe een putlucht vandaan kwam. We moeten toch iets te zeiken hebben…. 😊

Na de bubbels zochten we de andere bubbels op, in het hotel. Bij het inchecken spotten we namelijk een bubbelbad bij het zwembad. Hier zaten we een tijdje in, waarna we ons gingen douchen en omkleden. Het was intussen zeven uur en onze magen knorden als een malle. We besloten om in Little Italy ook te gaan eten. We hadden allebei ontiegelijke zin in pizza en dat was in deze wijk niet moeilijk te vinden. We belandden bij Farmers Table. Roy bestelde een pizza met kip en pesto en ZONDER geitenkaas. Alfred bestelde een pizza met vier kazen. Je raadt het vast al…. Roy zijn pizza was rijkelijk bezaaid met geitenkaas. Hier ging Roy natuurlijk niet mee akkoord en stuurde pizza terug. De tweede keer was er geen geit meer te bekennen en smaakte het fantastisch!

In het hotel werkten we aan onze blog en keken we wat televisie. Op meerdere zenders was ons favoriete t.v. spel: Family Feud. In Nederland kennen we dit spel als 5-tegen-5, maar is het lang zo leuk niet. De presentator hier, Steve Harvey, is behoorlijk grappig. Het is heerlijk over de top, Amerikaans. Hierna gingen we op tijd slapen, zodat we morgen vol energie San Diego kunnen verkennen. Onze aller allerlaatste stad…