Dag 2: rustig dagje LA

Door Antje en Pieter - 04-09-2022 07:35

3 september: LA

Vanmorgen ben ik al vroeg wakker. Om 5 uur is het voor mij te warm in de kamer om nog te kunnen slapen (of is het toch een jetlag?). De airco maar weer aan en toch nog wat rusten. Pieter wordt tegen 6 uur ook wel eens wakker maar kan daarna nog een uurtje slapen. Echt slapen lukt mij niet meer maar zo krijg ik wel ons eerste reisverslag af.

Vandaag hebben we niet echt iets op de planning staan maar de walk of fame ligt op wandelafstand van ons motel dus deze wil ik zeker doen. We besluiten ook tickets te kopen voor de hop on hop of bus. Op deze manier hopen we zoveel mogelijk van LA te zien en moeten we hiervoor niet zelf in deze stad rijden.

Maar eerst ontbijt. Bij dit motel is geen ontbijt inbegrepen dus gaan we naar een Denny´s, een bekende Amerikaans diner die 24 uur per dag open is. De porties zijn hier op zijn Amerikaans, heel groot. We bestellen 1 ontbijt met extra fruit voor ons 2 en eten dit zelfs niet volledig op. Dit komt ook omdat Pieter last heeft van zijn maag na de lange dag van gisteren.

Van hieruit wandelen we verder naar de Hollywood boulevard. Hier liggen de bekende sterren op de grond. De sterren zijn snel gevonden maar de eerste bekende naam laat toch een ster of 30 op zich wachten. Met Avril Lavigne hebben we een eerste voor ons bekende naam gevonden. Niet snel hierna volgen er nog vele anderen: Queen, Red Hot Chili peppers, Jennifer Lopez, Ellen DeGeneres en zelfs Lassie en enkele disneyfiguren (Donald Duck en Winny de Pooh) komen we tegen. Ik was zo naar de grond aan het kijken dat ik gemist heb dat de hollywoodsign zichtbaar was in verschillende zijstraten en Pieter vond het niet nodig om me dit te zeggen 😒.

Aangekomen bij the Chinese Theater stappen we op de hop on, hop of bus. Er rijden 3 busroutes door LA. De eerste bus reed door Hollywood en Beverly Hills. Hierna konden we overstappen op een tweede bus die oa langs de kust reed. Onderweg kregen we uitleg over verschillende studio´s, theaters en bekende eetgelegenheden en hotels die we tegenkwamen. Ook werd er zo veel mogelijk verwezen naar de bekende sterren die hier wonen.

We zijn bij Venice beach uitgestapt, hebben even platte rust gehouden onder een palmboom langs het strand en zijn toen naar Santa Monica gewandeld. In Santa Monica hebben we de beroemde Santa Monica pier bezocht. Deze pier is bekend om zijn attractiepark en omdat hier het einde van de Route 66 ligt. Dit is aangegeven met een groot bord op de pier maar ik betwijfel of er echt veel auto's helemaal tot op de pier gereden zijn.

Hierna hebben we onze tocht door LA verder gezet met de bus. Onderweg zijn we nog uitgestapt bij de Farmers Market. Dit is een soort grote winkelruimte met allemaal standen waar je eten (bereid en onbereid) kunt kopen. Omdat we ´s middags allebij nog geen honger hadden besluiten we hier wat te eten bij een viskraam.

Hierna zijn we opnieuw op de bus gesprongen voor het laatste deel van de busroute. Nu hebben we de hollywood sign opnieuw (Pieter) of voor de eerste keer (ik) kunnen zien. De 3e busroute, door downtown LA, hebben we owv tijdsgebrek niet meer gedaan.

Uiteindelijk kwamen we rond 7 uur terug aan in het motel. En wat zien we nu. Vanaf ons motel kunnen de hollywood sign ook zien. In de bus ging het te snel om een foto te maken maar nu lukt het dus wel.

We wilden nog gaan winkelen voordat we morgen echt met onze roadtrip beginnen. Maar de jetlag had ons beide te pakken. Omdat de winkel tot 10 uur open was besloten we eerst een uurtje op bed te gaan liggen. Om kwart na 9 werd ik wakker. We besluiten ons niet te gaan haasten en het winkelen toch maar voor morgenvroeg te houden. Ik maak nog even dit reisverslag en we kruipen extra vroeg ons bed in en hebben morgen hopelijk meer energie voor de rit naar Lake Havasu.