Dag 3: via Joshua Tree naar Lake Havasu

Door Antje en Pieter - 05-09-2022 07:10

4 september: LA - Lake Havasu

Nadat we gisteren zo vroeg waren gaan slapen waren we vanmorgen goed op tijd op. Om half 8 zaten we al in onze auto op weg naar onze eerste tussenstop voor de dag: een Walmart. Hier vind je alles wat je maar kan indenken van eten en drinken tot kampeerspullen, kleding en zelfs fietsen. We hebben oa een koeltas gekocht en die gaat zeker nog van pas komen de komende weken. Gisteren was het al zweten in LA bij 35 maar dat worden niet de hoogste temperaturen die we gaan tegenkomen.

Met onze auto helemaal volgeladen rijden we verder naar Joshua Tree National Park. Nog voor we bij het Nationaal Park zijn verschijnen de Johua trees al langs de weg. Eerste stop in Joshua Tree is het visitor center waar een vriendelijke ranger ons zegt welke de mooiste stoppen in het park zijn. Hij raadde ons dus dezelfde stopplaatsen aan die ik thuis ook al opgezocht had dus niet echt een meerwaarde.

Joshua tree NP is een van de kleinere en minder bekende parken van Amerika. Onze verwachtingen voor dit park waren dus niet echt hoog gespannen maar we waren toch verrast door de mooie uitzichten. Vooral de wandeling bij Hidden Valley was prachtig. De wandeling was maar 1 mijl ( of 1,6 km) met een temperatuur van 38°C moest hij niet langer zijn.

Een kleine tegenvaller was de Cholla Cactus Garden. Dit is zoals de naam al zegt een groot veld vol cactussen. Tussen januari en juli groeien er mooie bloemen aan de cactussen maar nu waren de cactussen dus uitgebloeid. Volgens de ranger was het ook nu nog steeds de moeite om te zien maar we moesten hiervoor een half uur omrijden en dat was het niet waard.

Volgens de planning die ik thuis gemaakt had zouden we op 2 uur (of 2,5 uur incl cactustuin) door het park kunnen geraken maar we hebben er 4,5 uur over gedaan (dat beloofd dus voor mijn planning voor de rest van de vakantie).

Eenmaal buiten het park had de ranger ons aangeraden om eerst te tanken voordat we verder zouden rijden omdat we de eerste 100 mijl geen tankstation meer zouden tegenkomen. Maar dat tanken verliep moeizamer dan gepland. We wisten niet wat we moesten tanken en konden dit ook nergens terugvinden. Gelukkig wist de bediende bij het tankstation dat alle Kia´s in Amerika met dezelfde brandstof rondrijden.

Van hieruit was het nog 2,5 rijden tot in Lake Havasu en de eerste 100 mijl kwamen we effectief niks meer tegen. Enkel een enorm groot en ruig landschap en soms een auto die ons passeerde.

Pas om 7 uur kwamen we aan in ons hotel. Omdat het ondertussen donker was geworden konden we van Lake Havasu zelf niks meer zien. Misschien dat we morgenvroeg voor vertrek nog eens naar het meer wandelen.