Het zit er bijna op

Door Gerald en Marja go West - 04-10-2022 23:44

Maandag 3 okt 22

Na een grandioze 4 weken in dit immense land met ontzettend veel verschillende indrukken komt het einde van onze vakantie nu toch echt in zicht. Vanmorgen nemen we afscheid van Route 66 en rijden we in de richting van Las Vegas. We hebben een camping geboekt aan Willow Beach ongeveer 20 km voor de Hoover Dam. Maar eens kijken wat deze laatste overnachtingsplek ons brengt. Ook vanmorgen weer lekker rustig aangedaan alhoewel je de neiging hebt deze nietszeggende campground snel te willen verlaten. Tegen half tien zijn we vertrokken en het eerste deel tot aan Kingman loopt nog over de oude Route 66. Het was niet druk en na het verlaten van Seligman kan het dan ook gebeuren dat je kilometers aflegt zonder iemand tegen te komen. Een weg die, zover het oog reikt, kaarsrecht vooruit loopt. Wel doemden er na zo'n 30 km onheilspellende onweerswolken voor ons op. Je zag het in de verte heftig regenen. Zouden we dan toch weer in de regen terechtkomen net zoals in Alamosa New Mexico. Nee, zover kwam het niet. De buien concentreerden zich rechts van ons. Na de passage van Kingman, een tegenvallend plaatsje, zijn we de Hwy 93 opgereden richting Las Vegas. Zoals gezegd gaat het richting Willow Beach.

Na een stief uurtje kwam de afslag naar de Campground. We bevinden ons kennelijk weer in een National Park want een Park ranger vroeg ons bij het binnenrijden naar onze Annual Pass. Dat scheelde ons weer een entree van $ 25,-. De weg erna toe daalt sterk en na een kilometer of 7 kom je aan bij de Marina. Een haventje voor boten. De Colorado River is hier breed en stroomt in een soort hoefijzer. Waar hebben we dat eerder gezien. De hele omgeving zag er prachtig uit. Aan de aanleg en het onderhoud is en wordt veel tijd besteed. We hebben er een tijdje rondgewandeld en zijn tegen half twee doorgereden naar de campground. Deze ligt wat hoger en ziet er werkelijk fantastisch uit. Hiervan kunnen we allebei volmondig zeggen dat het de mooiste is van onze hele reis. Prachtig aangelegde plekken, allemaal Full Hook Up, heel veel privacy en werkelijk fantastisch onderhouden. De restrooms zijn ook top. Een aangename verrassing voor onze laatste overnachting.

Wat we ook goed kunnen merken is dat we weer terug zijn in de omgeving van Las Vegas. Vanmiddag gewoon weer een strakke 36 graden. Dan heb je toch wel baat bij de airco in je camper. We hebben tijd gepakt om onze koffers voor de terugreis te organiseren en zijn daarna lekker buiten gaan zitten in de schaduw van de camper. De zonsondergang in dit bergachtig gebied was er weer een om in te lijsten. Werkelijk prachtig welke luchten we te zien kregen. Zo hebben we nog enkele mooie foto's kunnen maken. Uiteindelijk hebben we tegen half elf ons nestje weer opgezocht. Morgen willen we niet te laat opstaan omdat we de camper vóór half elf bij Road Bear moeten inleveren.