Dag 22: 26 september. Banff - Calgary

Door Dirk en Paula - 27-09-2022 02:21

Deze morgen tijdens ons ontbijt zag ik plots een 'coyote' over de camping lopen. Dit is een soort wolf,die snel verdween tussen de bomen.
Zoals gisteren verteld, hebben we eerst terug een bezoekje gebracht aan het centrum van Banff  omdat het er heel leuk vertoeven is. Van al de steden die we gezien hebben, is dit wel de mooiste. Ook Jasper was leuk, maar dat lag er verlaten bij door de branden die er toen heersten.
Van Banff rijden we door naar de laatste activiteit van onze roadtrip in West-Canada, namelijk het Minnewanka meer. Op deze mooie weg zien we langs de kant eindelijk een Elk (Eland) staan. We rijden dit niet zomaar voorbij en proberen te stoppen en hopen dat het dier niet weg loopt. Uitstappen mag niet, dus maar een foto vanuit het raam van de camper getrokken.
Het Minnewanka meer is een kunstmatig meer; op de bodem stond vroeger een dorp. Scubdiving is een mooie manier om de resten van dit dorp te bekijken. Maar dit is niet voor ons weggelegd, trouwens ik zie er nergens nog iets van staan. Het seizoen hiervoor zal voorbij zijn.
Een mooi wandelpad tussen de bomen brengt ons rond het meer en naar de 'Stewart Canyon'.
Het meer met rondom de Rockies zijn gewoon PRACHTIG! We kunnen foto's blijven trekken. Achter elke hoek of bocht schuilt er weer een ander uitzicht.
Na deze laatste uitstap verlaten we de Rockies en rijden we terug naar Calgary voor onze laatste overnachting.
Morgenvroeg leveren we onze camper in bij Canadream en nu we hier toch zijn, nemen we het vliegtuig naar Toronto waar we de Niagarawatervallen gaan bezoeken.
West Canada was een leuke, spannende en mooie ervaring.
Op de camping toosten we op onze geslaagde Canada roadtrip.