{{meta}}

Compensatie aanvragen Delta

Hieronder leggen we je stapsgewijs uit hoe je compensatie aanvraagt bij luchtvaartmaatschappij Delta Air Lines. Het is belangrijk dit zelf te doen. Luchtvaartmaatschappijen nemen vaak geen claims in behandeling die ingediend zijn door touroperators. Klik op een afbeelding voor de volledige weergave.

Stap 1

Ga naar https://www.delta.com/eu/en/need-help/overview?commentComplaintsForm. Kies voor 'submit feedback' in de pop-up (eerste afbeelding). Of, als je geen pop-up krijgt, kies voor 'comments & complaints' en dan in het volgende scherm (zoals in de eerste afbeelding) voor 'submit feedback'

Claim Delta

Claim Delta

Stap 2

Vervolgens kun je de reden(en) van de klacht aanvinken. Je kunt meerdere dingen aanvinken. In de meeste gevallen zal het gaan om delayed (vertraagd), canceled (gecanceld), rebooked (herboekingen) filghts. Als er een probleem was met de geboekte stoelen, staat dat onder 'during your flight'.

Kies de reden van de claim

Stap 3

Hier vul je je eigen naam en adresgegevens in, voorbeeld:

Vul je gegevens in

Stap 4

Hier kun je met je Delta-boekingscode en ticketnummer de boeking koppelen. Zie voor de code en ticketnummer de nota en het vliegticket. Lukt dit niet, zet dan een vinkje bij 'I don’t have my Confirmation # and/or Ticket #'. Dan kun je handmatig de vluchtgegevens invullen.

In het invulveld kun je in maximaal 1.500 tekens de klacht beschrijven. Waarschijnlijk past dit niet. We raden aan om een klachtenbrief (in het Engels) op te stellen en deze als bijlage toe te voegen. Vermeld hierin:

- je originele vluchtschema inclusief boekingscode en ticketnummers (deze kun je eventueel bij ons opvragen)
- voor welke passagiers je de klacht indient
- wat er is gebeurd en (indien van toepassing) het uiteindelijke vluchtschema
- indien van toepassing, wat voor extra kosten je hebt gemaakt
- wat voor compensatie je verwacht van Delta

Als je extra kosten hebt gemaakt, voeg dan de nota’s/bonnetjes ook als bijlage toe.

Vink ook altijd 'yes' aan onder 'would you like a reply?'.

Claim Delta indienen

Stap 5

In het laatste scherm zie je een overzicht van wat je hebt ingevuld. Eventueel kun je het via 'edit' nog aanpassen. Is alles goed ingevuld, kies dan voor 'submit'. Je claim is nu ingediend. Je krijgt per mail een ontvangstbevestiging met daarin een casenummer, deze moet je goed bewaren. Het in behandeling nemen van claims bij luchtvaartmaatschappijen kan lang duren, het wordt op volgorde van binnenkomst behandeld.

Claim Delta indienen
Vroege vogel beurs! Presentaties, adviesgesprek & campers (truck-camper & C-25)
Zaterdag 15 juni, Zwolle
Kom naar een infodag met special guests, zoals Travel Texas en indianen.
Meld je gratis aan
{{javascripts}}