Eerste week

Door hans en ria in amerika - 18-07-2008 00:16  De eerste week in de states,

Na een lange vlucht kwamen we aan in SF. We hebben ons verwend met een taxi naar het hotel. Twee dagen rondkijken en genieten was prachtig. We hebben musea bezocht, de beroemde cable cars gereden en het museum daarover bekeken, China Town bezocht, een rondvaart gemaakt door de baai ( de Golden Gatebrug zat deels in de mist) en heel veel rondgelopen door de stad.
Na twee dagen gingen we de stad uit. Het verkrijgen van de auto was een hele klus.... een uur wachten totdat we aan de beurt waren en daarna nog een kwartier met de goeie man bezig om verzekeringen af te sluiten en allerlei instructies te verkrijgen.

Sf verlieten we. We wisten niet waar we terecht kwamen... een desolate, dorre vlakte: waar beginnen we aan. Maar ' s avonds kwamen we in het Yosemite Park: prachtig wat een mooie natuur. We hebben twee dagen aan een riviertje gestaan op een bijna prive caming. Eten goed opbergen want de beer is los !!
We maakten een prachtige wandeling naar watervallen.

De laatste dag in het park reden we een heel eind naar het oosten. Op een parkeerplaats konden we starten aan een wandeling. Eerst konden we de weg niet vinden maar we konden aansluiten bij een klein groepje natuurliefhebbers die de weg wisten. Een prachtige wandeling (tot 3000 meter boven zeeniveau) met heel veel bloemen , bomen en zelfs een ree. Pas om 7 uur waren we terug. Snel een camping gezocht want het wordt vroeg donker hier.

Gisteren zijn we verder gegaan. Door Death Valley. Dat was een zeer hete tocht waar uit voorzorg de airco even uit moest anders zou de motor te warm kunnen worden van onze (splinternieuwe) auto. De contrasten zijn groot daar. Veel schakeringen van steen, rotsen, aarde, zout en zand. Prachtige kleuren en vormen.

Toen we dat gehad hadden meosten we nog een heel eind naar Las Vegas. Om een uur of 6 kwamen we daar aan WAUWWW. Na een korte rit op de strip draaiden we hotel Venice in. Niets aan te doen, je moet je auto met sleutels achterlaten bij de parkeerwachters en je kunt inchecken. Als je je koffers wilt hebben dan laat je gewoon de auto weer voorrijden en je pakt je spullen. Wat een paleis !! Kompleet Venetie nagebouwd met kanalen en gondels. Immense speelzalen met gokautomaten, speeltafels , bars en restaurants. Teveel om op te noemen onder een dak. Alles airco gelukkig want het is hier 40 graden.

We hebben alleen een probleempje: de telefoon doet het niet, ondanks zorgvuldige voorbereiding , een nieuwe telefoon, 4-bands, geeft hij geen sms verbinding met het thuisfront. Dat is iets om nog eens goed na te kijken hoe dat werkt.

Morgen gaan we verder naar het ZION NP .

Over een week gaan we verder met het verslag van: