pech onderweg

Door marsman - 09-06-2010 03:35 Hallo allemaal!
Hier weer even een berichtje van ons. Vandaag een beetje een baaldag! Vanmorgen reden we weg vanaf de campground Fruita in Capitol Reef National Park; na een paar mijl wilden we even stoppen om bij een mooi uitzichtpunt te kijken, toen er opeens stoom uit de motorkap kwam, en we een hard sissend geluid hoorden. Balen... Volgens afspraak maar meteen met de camperverhuurder gebeld; zij beloofden iemand te sturen vanuit Torrey (plaatsje ongeveer 8 mijl verderop). En wij maar wachten en wachten... Bovendien deed de airco het sinds gisteravond ook ineens niet meer! Daar hadden we ook al over willen bellen; maar hadden gisteren geen bereik met de telefoon.
Na een uur en een kwartier kwam er eindelijk iemand met een sleepwagen; heel gedoe nog om de camper vast te krijgen. Hij heeft ons naar een garage in Torrey gebracht. Daar bleek dat er een gat in de slang / buis van het koelwatervloeistof zat. Hij heeft geprobeerd om het provisorisch te maken; omdat hij een nieuwe niet op vooruit heeft en het uit Salt Lake City zou moeten komen (4 uur rijden hiervandaan).
Dit lukte helaas niet; dus moeten we toch wachten tot er een nieuwe is.
Gelukkig was er naast de garage een RV-park (RV= camper), met een zwembad en speeltuin.
Natuurlijk wel balen dat we zo een dag missen; maar ja aan de andere kant, we zitten op een mooi plekje nu en moeten er maar het beste van maken.
De monteur verwacht dat we morgenochtend om 10 uur verder kunnen rijden; vervolgen dan onze route die we dus eigenlijk vandaag wilden doen naar Bryce Canyon.
Jort vond het allemaal reuze-interessant met die grote gele sleepwagen! Hij keek z'n ogen uit.
Vanmiddag dus maar heerlijk gezwommen!
Het is hier heerlijk weer; ongeveer 30 graden.
Heel wat beter dan in Moab; daar zijn we na Monument Valley (zie vorig verslag) heen gereden.
In Moab was het echt heet; wel over de 40 graden. Niet leuk meer! We gingen 's morgens maar vroeg op pad, dan wil het nog wel. Vanuit Moab zijn we naar Arches National Park geweest; arches zijn bogen; in het gesteente zijn allemaal bogen uitgesleten; zoals Jort het zegt " een berg met een gat"
Erg mooi om te zien allemaal. Telkens kleine stukjes lopen, en dan met de camper (dus airco!)  weer naar de volgende ' boog ' . Gelukkig was er op deze campground ook een zwembad; dus het eind van de middag weer lekker afgekoeld! Nou ja, afkoelen? Het blijft echt lang warm hier!
In Moab uit eten geweest bij een brouwerij; naast een brouwerij was het ook een restaurant.
Heerlijk gegeten; steak; heerlijk gegrilld!
Na Moab doorgereden naar Capitol Reef; daar overnacht op de camping Fruita. Zoals de naam al zegt; wordt hier veel fruit geteeld. Een grote boomgaard; prachtig gezicht als dat groen tussen al die grote rode rotsen/bergen.
Prachtig mooi plekje! We stonden daar naast een ander Nederlands gezin; met 2 dochtertjes van 2 en 4. Jort en Tijn  hebben leuk met hen gespeeld! En wat zien ze er dan uit na een dag spelen! Overal rood zand; van top tot teen. Maar ze hebben erg veel plezier altijd; dat is natuurlijk het belangrijkst!
Nou dat was het wel weer; ga zo de kids even douchen; dan kunnen zij zo naar bed.
Hopelijk gaat morgen alles goed; en kunnen we op tijd rijden!
In Nederland ook alles goed met jullie allemaal? Als jullie een berichtje terug willen sturen kan dit gewoon naar mijn emailadres: margreetmarsman@hotmail.com