We leven nog (:

Door Eef Jansen - 21-08-2012 08:19

Hoi Fans, We leven nog hoor. We hebben een tijd in “the middle of no where” gezeten, dus geen internet en geen stroom om pc op te laden, is ook best lekker hoor, en om maar altijd in Mc Donalds of Starbuck oid te gaan zitten om te internetten hadden we ook geen behoefte aan ,maar nu zijn we weer in de bewoonde wereld. De creditcard was ook ff niet te gebruiken wat best lullig is als je weet dat er geld op je rekening staat maar je kan er niet aan komen, maar dat is inmiddels ook opgelost . Het probleem met het kabeltje van de camera is ook opgelost, onze camera is verdwenen, jammer maar helaas (verloren, vergeten, gestolen of zo iets ) Maarten had onderstaand stukje eerder geschreven maar nooit “geplaatst” dus nu alsnog; Na een tijdje zoeken eindelijk aangekomen op de boerderij. We zijn daar 2 dagen gebleven en hebben veel leuke dingen gedaan. We hebben geschoten met een luchtdrukgeweer, we zijn uit eten geweest en we hebben veel gelachen. Met dat luchtdrukgeweer oefende we eerst op blikjes, en toen dat goed ging mochten we op vogels jagen. De boer die boerderij bezit, dacht dat ik in één uur geen vogel zou schieten en we maakte een deal: Als ik een vogel zou schieten in een uur, zou ik 20 dollar van een krijgen. En raad maar, ik schoot een vogel (Robin, lijkt op een roodborstje) en heb 20 extra dollars verdiend. Ook Casper heeft een vogel binnen het uur geschoten, ook een Robin .Helaas zijn we onze camera kwijt geraakt (vergeten, verloren ,gepikt?) Op de dag dat we weg gingen, heb ik veel geslapen onderweg, dus daar heb ik niet veel van meegekregen. Wel hebben we nog even door het plaatsje Hope gelopen. Daar is de film ‘First Blood’ van Rambo opgenomen. In de avond kwamen we op de camping ‘Sunshine Valley’aan. Deze lag vlak bij het plaatsje Hope en was heel fijn. Ze hadden een binnen- en buitenzwembad, een sportzaal en zelfs hottubs! In de avond hebben Casper en ik nog even in de hottubs en het zwembad gelegen en die ochtend daarna ook, dat was heel lekker. In de ochtend zagen Eef en ik zelfs nog een Kolibrie. Rond 11 uur verlieten we de camping en vervolgde we onze reis. Richting Princeton zagen we een hert en zelfs een bruine beer oversteken! Dat was gaaf. Op de camping aangekomen even naar de rivier gegaan en even klein beetje gezwommen, en het was best wel koud haha. Daarna lekker gebbq’t en marshmallows geroosterd. Nu een beknopt verslag van ca. twee weken toeren in Canada; na Princeton zijn we naar de Okanagan gegaan dit is een hele warme streek in Canada waar heelveel fruit word verbouwd. Op de camping in Penticton hebben we de familie Ward ontmoet een leuke Canadese familie die op de camping onze buren waren het waren 2 zoons een dochter een oom en de 2 ouders. En nog even Gezwommen in het Okanagan lake. Toen we eenmaal weg waren bij Penticton gingen we richting Christina Lake waar we de familie Ward weer tegenkwamen en daar 2 nachten hebben geslapen. We hebben ook nog met de familie Ward gezwommen in het Christina Lake. Overal in Canada is het heel erg mooi veel bergen, mooi uitzicht en erg mooie watervallen. Na deze leuke dagen zijn we onze vervolgd naar Vernon, we hebben toen aan het Lake gestaan op een overflow plaats ( op de parkeerplaats met elektriciteit). Ook gezellig met een Canadese familie bij het kampvuur gezeten. Met een schitterend uitzicht op het Okanagan Lake. Vandaar uit door naar Revelstoke. Ook weer een schitterende omgeving. Hier bij een kleine Hike gemaakt waar Els weer eens lekker door haar enkel is gegaan. Maar die stromende beekjes hebben IJSWATER wat wonderen heeft gedaan. De volgende dag kon moeders al weer wat lopen en daarna geen echte problemen meer gehad. Inmiddels hebben we Banff – Lake Louise – en Jasper (DE ROCKIES) gehad maar daar binnenkort meer over. Het is nu bedtijd voor ons en we laten weer zo spoedig mogelijk van ons horen. Alvast bedankt voor alle reakties van iedereen Tot spoedig Eef Maarten Casper en Els