Waarom moet je geen RV huren bij El Monte

Door Fam Wunnink, Baaten, Bollen - 18-04-2017 13:45

Het is de 1ste keer dat wij bij El Monte een RV huren. Wij doen dat via reisbureau voor America Tioga uit Kloosterzande. Tijdens het ophalen krijgen we als eerste een papier onder onze neus met een bedrag van meer dan $353,79 incl tax beetje overrompeld teken en betaal ik, maar eigenlijk weet ik niet waarvoor, later blijkt dat 4250,00 borg is (vreemd want volgens mij is die al via Tiago betaald). Ik heb bij Tioga toch alles betaald, bijna €10.000,00. Het gaat heel snel, of we nog buitenstoeltjes nodig hebben, en een koffiezetter, en een broodtoaster????  UUhh ja toch, hoppa, weer $111,44 incl tax lichter. En dan naar beneden naar de RV. Lijst mee en om de RV lopen en….alle schade opschrijven…mijn gedachten “hebben jullie die niet al dan??” Geloof me het zijn er heel, echt heel veel. Ik hoop dan ook dat ik alles gezien heb. Maar ik heb een speciale verzekering afgesloten bij Tioga die schades dekt tot €30.000,00. Beetje goed gevoel heb ik dus wel. Als we in de RV zitten valt me direct op dat het een redelijk uitgeleefde kar is, de grote bank, de dinette, de bestuurder- en passagiersstoel best wel een beetje smoezelig. We krijgen alle lakens, dekens, lakens, oja de koffiezetter, broodrooster, en natuurlijk de buitenstoeltjes, een korte spoedcursus RV bediening kan er ook nog net af, een klein beetje uitleg wat er allemaal op het bedieningspaneel staat, een gemeend verhaal over het belang van het schoonmaken van de vuilwater tank, vooral die van het toilet want als je dat niet goed doet schijnt de meter die aangeeft of de tank leeg of vol is niet goed te werken en een heel dik boek wat de handleiding van de RV blijkt te zijn, een folder met het telefoonnummer van de nooddienst, 24 uur bereikbaar, en dan mogen we gaan. Bij de eerste camping komen we er achter dat de vuilwater tanken allebei ¾ vol zijn volgens de meter, gelukkig hebben we een full hook camping dus als we alles aangesloten hebben trekken we de schuiven van de vuilwatertanken open en………niets, er loopt niets weg, meters nog een keer controleren (we zullen wel niet goed gekeken hebben) maar de meters staan nog steeds op ¾ vol……..het niet goed spoelen probleem dus, denk ik…..Dat het inderdaad niet goed spoelen is geweest komen we na een week of 2 achter, want we hebben elke dag als het kom met redelijk hoge druk de vuilwatertank van het toilet gespoeld en na ongeveer 2 weken gaat de meter het opeens weer goed doen, de meter geeft weer leeg en vol aan. WE komen er ook achter dat als je niet aan de stroom ligt op de camping en met de generator 110 Volt moet opwekken er soms wel maar meestal geen 100 Volt op de stopcontacten staat, heel lastig als je lege laptops, telefoons, ed hebt. Gelukkig kunnen we aan de 12 Volt tijdens het rijden wel het één en ander laden. Maar dan is de vraag “Waarom zit die generator erin” toch niet voor de kat z’n kut, maar om de RV van 110 Volt te voorzien, altijd en niet soms maar meestal niet!!!!!De helpdesk weet hier trouwens ook geen antwoord op. Als we opweg zijn komen we erachter hoe slecht de RV is. Het slotje van het deurtje van de keukenkast is zo verrot dat als je een beetje stevig moet remmen of een iets te diepe kuil hebt het deurtje open klapt, met als het gevolg dat de glazen pot van de koffiezetter de eerste dag al kapot valt, en de oplossing is dat we een haarelastiekje om de knopjes van de deurtje draaien om de deurtjes dicht te houden. Koffiepot koste $10,00, ook de pannenla onder de oven blijkt een verrot slotje te hebben en klap tijdens het rijden van bochten open en dicht, gelukkig zit ie in de slide dus kan de la maar 15 cm open en dicht. Na 2 dagen gaat de bij El Monte voor $8,00 gekochte broodrooster ook al kapot, dus geen toastbrood meer, gaat lekker zo. Dag 4 gaat papa zitten op de lange bank om een pan uit de pannenla te halen en plof de bank zakt door, en als we de oven gaan gebruiken weten we waarom er een stuk karton tussen de ovendeur zit, de ovendeur sluit niet meer en klappert anders, maar als je de oven gebruikt is alles achterin de oven zwart en voor in nog wit door het temperatuur verschil omdat die deur niet goed sluit. De la onder de dinette heeft ook wat probleempjes. Één la heeft geen bodem, en bij de andere la blijken spijkers door de bodem te teken, waar we achter komen als we de la als voorraad la gebruiken voor de kleine waterflesjes. We zien water onder de dinette vandaan komen, van de 24 flesjes zijn er 15 lek geprikt door de uitstekende spijkertjes……… De zijkant van de dinettebank heeft ondertussen ook de langste tijd gehad, de zijkant valt van de bank. We hebben een kruiskopschroevendraaier bij de Wallmart gekocht om de zijkant weer vast te zetten. Tijdens de eerste slide-out zien we dat de zijkant van de lange bank los ligt en bijna klem komt te zitten, ook de voorkant hangt voor de helft los en slingert lekker heen en weer. Als we in King Canyon onze eerste sneeuw ervaring hebben en er 5 cm sneeuw op het dak van de RV ligt blijken de dakluiken te lekken, voorin zit de topsleeper, dekens nat dus en achter in het ouder/vaste bed, ook nat dus en voor het middel luik ligt er een plasje smeltwater op de grond. Tijdens het rijden zakt de tafel van de dinette telkens naar beneden, dus maar een onder de tafel kijken. We weten nu ook waarom daar tape zit, het slot is lam waardoor de tafel niet omhoog blijft staan. De radio blijkt ook niet te werken, de antenne lijkt niet aangesloten, gelukkig kunnen we de aux aansluiting wel gebruiken, dus Spotify is te gebruiken. Als we op de eerste camping het rechter zijraam willen openen houden we de halve raamsponning in ons hand, lekker handig zijraam gaat dus de hele vakantie niet open. De eerste nacht komen we er ook achter dat het gordijn onder het topbed wat op klittenband zou moeten hangen niet blijft hangen aan de verouderde klittenbandjes, dus onder de matras en in de beugel van het trapje gepropt blijft het toch aardig zitten.

We komen er dus in de eerste dagen achter dat onze RV aardig wat kleine ongemakjes vertoont die soms grote gevolgen heeft (kapotte glaskan, broodrooster) Als we de RV terug brengen na 3.5 weken en we met het meisje van El Monte weer rond de RV lopen blijkt dat we bij het ophalen een paar krasjes boven de deur over het hoofd hebben gezien. Als we onze lijst met min punten, lekkende dakramen, kapotte banken, oven en kastdeurtjes en kapotte aangeschafte spullen zegt het meisje, “Sometime it happens, I will tel the Technical Service that they look after the point on the list.” Als we na 3 kwartier wachten aan de desk mogen komen zitten zegt het meisje voor de schade boven de deur moet ik jullie $20,00 rekenen…!!! Ik dacht dat ik alles afgekocht had bij Tioga???? Ik zeg, “Do you realy dare to charge me $20,00 after the whole list whit problems, the broken stuf, and a scratch we and the guy from El Monte overlooked.” Zegt zij, “Yes I think you have right that you overlooked the scratch but I have seen the scratch, it not on the list, so I have to charge it, and the broken stuf is no our problem.” Ik wordt zachtjes uitgedrukt behoorlijk kwaad, maar ga er vanuit dat dit meisje haar werk doet en ik wil haar niet voor alles wat mooi en lelijk is in mijn Engelse vocabulair beledigen. Ik ga ervan uit/ ik hoop dat Tiago als mijn reisburo hier wat mee gaan doen als wij terug zijn. In ieder geval na mijn eerste ervaring huur ik bij El Monte nooit, maar dan ook nooit meer een RV. En wil de lezer van deze review er dan ook voor waarschuwen dat de RV’s van El Monte niet al te best zijn, en de service waardeloos is.

 

Je kunt alleen reageren op dit bericht als je bent ingelogd.
Voorpret-alarm! Reizigers vertellen reizigers, campers (truck-camper & C-25) & presentaties
Kom 23 of 24 maart naar de Reizigersbeurs
Kom naar een infodag met special guests, zoals Travel Texas en indianen.
Meld je gratis aan