Maandag 29 mei en dinsdag 30 mei San Francisco

Door De Koelies op reis naar USA - 31-05-2017 06:09

Met iets vertraging vanwege het onweer in Nederland zijn we met de KL 605 vertrokken van Amsterdam naar San Francisco. Een grote Boeing 777 die zo goed als volgeboekt zat. De vlucht van 10 uur viel uiteindelijk wel mee. Met een tijdverschil van -9 uur landden we ca 12.00 uur op San Francisco. Zondagavond had ik online nog een taxi geboekt voor het vervoer naar het hotel. Ik had gekozen voor een Shared Van Ride. Dat betekende in ons geval met 11 personen incl bagage in een kleine bus, op weg naar het Good Hotel.

's Middags en 's avonds alvast een eerste indruk van San Francisco. We hebben de Cable Car genomen naar Fisherman's Wharf. In het drukke toeristische gedeelte waar Pier 39 met de zeeleeuwen zich bevindt, hebben we gegeten in een soort sportcafé. Met de Cable Car weer terug naar het hotel en vroeg naar bed. We zijn inmiddels al meer dan 24 uur wakker dus hebben behoorlijk slaap.

30 mei gaan we de stad verder verkennen. We boeken een Big Bus ticket voor de Hop on Hop off. De totale route duurt ca 2.5 uur. We gaan uiteraard over de Golden Gate Bridge. Met 52 F is het omgerekend 11gr Celsius en dus behoorlijk koud en niet verwacht. Zeker niet na het prachtige weekend vooraf in Nederland. We rijden door de Italiaanse wijk, Chinatown, financial district enz. We bezoeken ook de Apple Store, de nieuwste en volgens de gids de grootste ter wereld. Een mooie tour met duidelijk Engels sprekende gidsen.