San Francisco

Door jetty en marc - 04-06-2017 11:20

Na een lange vlucht en onze eerste nacht in het Good hotel trekken we na het ontbijt te voet naar de Pier 33 waar we om 10 u de ferry nemen naar Alcatraz , het is een eindje wandelen maar zo maken we al een beetje kennis met de stad waar zo veel mooie liedjes over geschreven zijn , het is wel wat heuvelachtig en dus op sommige stukken een beetje "optrekken" , voor we aan de Fisherman's Wharf kwamen hadden we al een stuk door China town gestapt , die toch wel enorm groot blijkt .

Toen we aan de kade kwamen waren we ruim op tijd en hadden we nog tijd voor een koffietje daar ter plaatse , dan was het tijd om in te schepen , er stond een ellenlange rij aan te schuiven , nu kan ik het geloven dat je zeker weken vooraf moet boeken , ( wij hadden onze tickets 3 maand voordien besteld )

Het werd een prachtige dag onder een stralend zonnetje maar op de overtocht was er toch wel een fris windje . Daar aangekomen zijn we meteen de " gevangenis" ingetrokken en hebben we ons zo goed mogelijk proberen in te leven in hoe het toen moet geweest zijn , kleine cellen , weinig comfort enfin weinig te beleven daar .... de uitleg over het gevangenisleven konden we volledig in het nederlands beluisteren , Alcatraz is een aanrader , dit is wel interessant om te bezoeken , ook buiten het gebouw is het leuk om eens rond te wandelen en de huisjes te bezien waar de cipiers woonden al of niet met hun familie .

Na Alcatraz hebben we de hop on hop off genomen om de stad wat te verkennen we zijn over de Golden Gate bridge gereden . Om de mooie rij Victoriaanse huizen te zien ( Alamo square / Steiner street )  moesten we na het afstappen toch nog een eindje wandelen en het was ook redelijk stijl , daarna zijn we terug op Fisherman's Wharf aangekomen waar we Hard Rock café bezocht hebben .

Ondertussen werd het al valavond , tijd om terug te keren , op onze terugwandeling terwijl we uitkeken naar een stop van de Cable Car viel ons oog opeens op een Belgisch eethuis " La Trappe " , met verschillende Belgische bieren , geen seconde getwijfeld om hier dan binnen te stappen en die Belgische keuken te proeven , en als dat geen perfecte keuze was ! bij het binnenkomen ziet het er heel gewoontjes uit maar het restaurant bevind zich beneden , daar waanden we ons in een typisch Brugse kelder , heel gezellig ingericht en het eten was super lekker , dit is zeker een aanrader . ( dit eethuis bevind zich op 8000 Greenwich / Mason , de Cable Car heeft een stop op 50m ) na een lekker biertje en super lekker etentje zijn we dan op de Cable Car gestapt en terug naar ons hotel , het was een lange maar mooie eerste dag .

- ticket voor de Cable Car is 7 dollar enkele rit , hop off hop on 45 dollar

- aan de luchthaven kan je best een shuttle nemen die je deelt met andere reizigers 17 dollar pp , die vind je bij het        buitenkomen ( links van de uitgang overkant vd straat )