Yellowstone

Door Rob en Linda - 21-06-2018 00:36

Zaterdag 16 juni. Vroeg vertrokken met regen. Om 12 uur kwamen we aan bij de noord ingang  van Yellowstone park. Inmiddels scheen de zon weer volop. Eerst de terassen bij Mammoth hot springs bezocht. Kleurrijk met vulkanische activiteit. Na de lunch met een elk bij de naburige  tafel,  zijn we op weg gegaan naar de Lamar vallei. Onderweg 2 keer een beer met jongen gespot. Was niet te missen met al de auto's aan de kant van de weg. Verder nog wat hertjes gezien en in de vallei heel veel bizons.
Daarna moesten we nog een aardig eindje rijden naar de camping. Het park is echt waanzinnig groot. Avonds naar het meer gelopen en een mooie zonsondergang gezien.

Nacht was erg koud (we zitten hier aan het Yellowstone meer op 2300 m hoogte) en met veel regen. Gelukkig overdag maar af en toe een buitje. Zondag de noord kant van de Yellowstone canyon bezocht. Een aantal wandelingen naar beneden  gemaakt (helaas moesten we ook weer omhoog klimmen ) en de upper en lower falls bekeken. Daarna naar Mud Volcano geweest. Een gebied met borrelende modderpoelen en stomende gaten. Daar kwam ineens een kudde bizons voorbij lopen. Gaaf om te zien zo van dichtbij. Langs het meer naar de volgende camping gereden. In het restaurant nabij de camping hebben we toen bizonburgers gegeten.

Op maandag een dagje geisers, warmwaterbronnen, mooi gekleurde bronmeertjes etc gedaan. Iets later vertrokken, omdat het regende. De hele dag kleine buitjes gehad.
Toen we bij de old faithfull geiser aankwamen, zou hij net gaan spuiten volgens de voorspelling. We moesten echter samen met vele anderen nog een kwartier wachten. Een flinke rondwandeling gemaakt in dit gebied. Was zeer de moeite waard, vooral de morning glorie pool was erg mooi. Verder gereden en nog enkele korte wandelingen gemaakt. Was best lastig om de camper te parkeren (druk). Toen we naar Midway geiserbasin wilden gaan hadden we de auto te vroeg geparkeerd. Dat bleek een geluk bij een ongeluk te zijn. We kwamen uit op een trail die leidde naar een uitzichtpunt over Midway geiserbasin (mooier dan de boardwalk er vlak langs).
Ook nog wild gespot: bizons, elks, herten.