Death Valley en Las Vegas

Door Bastiaan & Evianne in Amerika - 28-07-2009 05:32
Van Sequoia naar death valley
De dag begon goed. We hadden redelijk snel onze eerste grote(mega) supermarkt gevonden en hebben genoeg water ingeslagen voor een paar dagen plus wat lekkers voor onderweg. Ze verkochten bij de supermarkt ook ‘dutch crunch rolls’ die moesten we uiteraard proberen. Een verrassend genoeg leek de smaak erg op gewoon nederlands brood.
Na en lange saaie weg kwamen we halverwege de reis in de woestijn terecht. Echter door , naar onze mening, slechte bewegwijzering misten we onze afslag zonder het door te hebben. Toen we het uiteindelijk doorhadden was terugrijden best een lange rit. Een betere optie was om een lus te maken via een klein stadje genaamd California City.
Toch even een kleine geschiedenis van California City. De stad werd gesticht door een rijke Amerikaanse professor. Met de intentie om er een stad van te maken die de grote van Los Angeles zou evenaren. Die droom werd helaas geen werkelijkheid, het inwoneraantal staat nu rond de 12 duizend, maar de voorbereidingen in de vorm van aangelegde straten voor mijlen ver in de woestijn waren al gedaan.
Onze doorgaande weg vanaf de snelweg kwam echter niet uit op de hoofdstraat maar op een zijstraatje en wederom door slechte bewegwijzering misten we die afslag dus ook. Uiteindelijke kwamen we letterlijk aan het eind van de weg in de vorm van een bord waarop stond ‘road not maintained from here on’. Los vertaald, ‘vanaf hier word de weg niet meer onderhouden’ en dat was te zien de woestijn had de weg aardig toegetakeld. Hier besloten we, na al 30 minuten gereden te hebben, om toch maar om te keren. Dankzij evianne’s goede ogen hebben we main street van California City toch gevonden en ook nog goedkoop getankt ook nog. Na naar schatting een uur vertraging viel het gelukkig allemaal nog wel mee maar het gevoel van verdwaald zijn in de woestijn is toch een apart gevoel.
Na een aantal uur zijn we uiteindelijk in death valley aangekomen. Hier zijn we gestopt bij verschillende uitkijkpunten en interessante plekken zoals mooie zand duinen en “devils Cornfield”.
Door de vertraging zijn we deze dag niet verder gereden naar badwater. Na het avondeten zijn we alleen nog even naar Zabriskie point gereden voor de zonsondergang.
De volgende dag zijn we naar badwater gereden, het laagste punt in noord-amerika. Hier is ook een plas water waar zoutwater slakken in leven. Hierna zijn we naar Devils Golfcourse gereden waar grote blokken zout verspreid liggen. We zijn hierna snel naar las Vegas gereden en ingecheckt in ons hotel. Bastiaan vroeg naar een kamer met uitzicht op de strip. De receptionist zei dat er nog 1 kamer was op de 6de maar dat dat een duurdere kamer was maar dat ze ons een gratis upgrade zou geven. Wij blij met onze grotere kamer maar we zijn hier niet om op onze kamer te blijven dus zijn we vertrokken naar het zwembad. ’s Avonds zijn we naar overkant gelopen om de beroemde fontein van het Belaggio.
Onze hele dag in Las Vegas hebben we besteed door de eerste helft van de dag  verschilldende hotels te bezoeken zoals, Belaggio,  Caesars Palace, The Palazzo en The Venetian. Voor de tweede helft hebben we de auto gepakt en naar het luxor gereden om de lobby te bewonderen. Vanaf hier zijn we naar Mandalay Bay gelopen (veel hotels zijn met elkaar verbonden via een winkelcentrum. In het Mandalay hebben we het “shark Reef” bezocht wat eigenlijk meer een aquarium is. Maar toch het was reuze interessant. Vooral de kwallen zagen er bijzonder uit. Het avondeten hebben we besloten om bij het Luxor te doen (goedkoop). We vonden het zelfs beter dan ons eigen hotel. Het begon al aardig donker te worden en besloten door te rijden naar de stratosphere. Na lang in de rij te hebben gestaan stonden we eindelijk in de lift naar boven. Boven hebben we door het glas een aantal foto’s geprobeerd te maken zijn we naar het buitendek gegaan waar ook de attracties staan waar we een ticket voor hadden gekocht. Na nog geen 10 minuten buiten te hebben gestaan werden we naar binnen gedirigeerd door dreigend onweer in de verte. We zijn snel naar beneden gegaan om toch een deel van ons geld terug te vragen. Ook al hadden we daar geen recht op. Na veel zielig kijken kregen we het hele bedrag terug, toch nog een goed eind voor een slecht begin van de avond.
We wilden deze avond vroeg gaan slapen, wat helaas niet helemaal gelukt was. Omdat we de volgende dag vroeg naar Zion wilden rijden.
nu het minder goede niews.
We zijn nu eigenlijk in Capitol Reef maar door de drukte hebben we nog geen tijd gehad om alles op te typen. Vanaf nu  zullen we hopelijk een kleine dagelijkse update plaatsen als we internet hebben. Voor de foto’s moeten jullie ook tot na de vakantie wachten(het uploaden kost erg veel tijd).