New York + Washington

Door Leonie - 26-07-2019 21:26

Om kwart over 8 vertrokken we naar Schiphol, of terwijl het avontuur kon beginnen. Eenmaal aangekomen was het een kwestie van inchecken en koffers afgeven en natuurlijk heel lang wachten. De vlucht duurde 8 uur dus we konden een hoop films kijken of natuurlijk een lange tijd slapen. Vervolgens kwamen we aan op het vliegveld van New York en stapten we in de taxi. De rit duurde ongeveer een uur en toen waren we bij het hotel. Het eerste wat op viel toen we aankwamen is dat de airco overal heel hard aanstaat, het verschil tussen de binnen- en buitentemperatuur was dus ook echt heel groot.

Na even in de hotelkamer geweest te zijn hebben we boodschappen gedaan en vervolgens avond gegeten. Op de avond zijn we nog naar Broadway gegaan om alle biltboards te bewonderen. Rond een uur of 11 naar bed en de volgende dag kon alweer starten.

De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt door Soho, Chinatown en Little Italy. Ook nog even een deel over de Brooklyn bridge gelopen, maar wat was het daar druk... Omdat we vanuit het Beacon hotel vlakbij metrolijn zaten (echt ideaal!) konden we makkelijk down town reizen met lijn 1. 's Avonds zijn we naar Top of the rock voor het uitzicht gegaan bij nacht. De volgende dag even heel iets anders: we hadden vooraf fietsen gehuurd vlakbij ons hotel en gefietst in Central park, langs het Guggenheim, met 's avonds een (vooraf) geboekte voorstelling van Frozen in het St. James Theatre in Broadway.

De 3e (volle) dag in New York gingen we naar het Worldtrade centre: One World-observatorium. Wat een uitzicht vanaf 430m hoogte zeg! Daarna met het gratis pondje langs het vrijheidsbeeld en een prachtig gezicht nogmaals op de metropool. 's Middags zijn we door het High Line Park (Meatpacking area) gewandeld, ook erg leuk om te doen. Helaas is het bezoek aan het Museum of Modern Art niet meer gelukt.

Het leuke van ons hotel was dat er tegenover een supermark zit met prima brood: heerlijk voor ons ontbijtje 's morgens en de straat is opvallend rustig in de ochtend, wat wat associaties opriep met Parijs.

Zaterdag gebeld met Cruise America voor de afspraak om maandag de camper op te halen: half 2 zou het tijdstip worden. Daarna gingen we met de Amtrak trein naar Washington: hotel Residence Inn, 1199 Vermont Avenue Northwest. Ook weer een prima hotel, met keukentje en zithoek en op loopafstand van het Witte Huis. Opvallend hoe dicht bij we konden komen maar kennelijk kreeg men daar hoog bezoek, want ineens werden we weggestuurd. Het park met alle musea is echt een aanrader en het leuke is dat alle musea daar gratis zijn. Heel rustig in het park, nu was het ook zondag, en in alle musea even kort rondgewandeld. Ook het Capitool gezien en het Washington en het Lincoln Memorial. Echt een mooie stad voor 1-2 dagen.

En toen was het maandag, met de taxi naar Manassas (ja, dat was wel een ritje van $200, even cash af re rekenen...)

NB. de foto's zijn vanaf nu separaat neergezet, dat bleek wat handiger dan ze hier in te plakken.