2de dag 3 juli 2008

Door Anny en Hans van Roozendaal - 05-07-2008 03:44 De tweede dag van onze reis begint weer zeer warm.
na een drukke lange eerste dag hebben we goed kunnen verwerken en hebben goed maar kort geslapen in ons hotelbedje.
Om 7.00 uur waren we wakker en besloten maar te gaan ontbijten, omdat hier toch al om 5.00 aan het ontbijt begonnen kan worden.
na een rustig ontbijt probeer ik mijn laptop uit op het draadlozen netwerk en het werkt ook nog nadat ik een me had aangemeld.
Ben begonnen om. een weblog bij te houden via tiogatours. Zat dus niet helemaal mee omdat ik al hele pagina had volgeschreven en toen ik het wilde opslaan en versturen was het dus mooi ineens weg en niet meer te vinden, vandaar deze tweede poging.
Om half negen kon ik Cruise America bellen, om door te geven dat ze ons kwamen halen om onze camper in onvangst te nemen.
om half 10 kwam er een taxi naar ons hotel, en bleek dat er nog een belgisch echtpaar met 2 kinderen in het hotel verbleef die ook na het camperverhuurbedrijf moesten. Na enige verwarring wie nu wie was  ging het belgisch echtpaar het eerst met de taxi mee.
even later kwam een tweede taxi voor ons, toen wij daar aankwamen zat het echtpaar al de voorlichtingsvideo te bekijken.
na wat wachten en buurten met de belgen, waren wij het eerste aan de beurt om in te checken voor de camper.
na het papierwerk gingen we de camper bekijken en in dat bloedhete camper is dat geen pretje.
na enige op en aanmerkingen onzerzijds werd de camper aanvaard.
Vlug weer naar binnen om wat af te koelen en de film die nu andere bezoekers aan het kijken waren even meekijken.
koffers in de camper geladen de belgen uitgezwaaid en vlug op weg om de camper wat koelte te vinden van de airco.
De tom tom hadden we al ingesteld op ons eerste verblijfsadres, welke we wel hadden gereserveerd, maar het bleek dat we via de snelweg richting L.A. moesten rijden, nou hier kunnen ze dus ook files hoor, we stonden er meteen midden in.
Stuk verder maar van de snelweg afgegaan om in een dorp te gaan zoeken naar een grote winkel om onze eerste inkopen te doen.
Dat viel niet mee dus hebben we onze vertrouwde truus ingesteld op winklecentra en warempel ze is hier vaker geweest schijnbaar, ze wijst ons de weg naar een groot winkelcentrum, waar we onze inkopen doen voor de eerste dagen. en om 14.00 uur gingen we weer op pad.
Omdat we toch wel beetje in tijdnood zaten,ons truus ingesteld op het snelste naar Josuha Tree NP te gaan. Van de snelweg na 400 km te hebben gereden op de snelweg rijden we dwars door het park, wat niet de bedoeling was maar we hebben het toch maar gedaan vanwege de tijd.
Om half 8 komenwe hier aan en feilloos dank zei truus. De officie is al gesloten en het is inmiddels aan het schemeren, besluiten we ergens te gaan staan waar water en stroom is. Ondertussen was er nog een echtpaar aan komen rijden die een plaatsje wilde hebben en ze gingen ook maar op zoek naar een plaatsje voor hen.Enwat bleek het waren Nederlanders die hier al weken van hot naar her zwierven.
Vlak bij de wc en douches is een leuk plekje dus wij zetten in 1 keer de camper op z'n plaats.
Eerst proberen we of er stroom is en ja hoor het werkt, dus snel airco aan, want temperaturen van boven de 40 graden na 8 uur is geen pretje om in te moeten werken.
Anny ging wat eieren bakken zodat we snel wat konden eten en dan de camper te gaan inrichten, althans het voornaamste het bed en etenswaar op ruimen.
de koelkast en vriezer werkte ng steeds niet naar behoren en hoopten maar dat het met stroom wel zou gaan dus de koelkast maar ingepakt, maar het vlees en kaas dat we hebben gekocht was niet meer om aan te zien en dus maar vlug weggegooid voordat we medereizerigers zouden krijgen. wel zonde maar beter dan ziek worden.
Het voornaamste was gedaan en we gingen naar het zwembad waar we nu met z'n tweeen waren en lekker om te kunnen zwemmen, waren vandaag toch al veel vocht verloren.
na het zwemmen nog wat rommel opgeruimd in de camper en toen naar bed waar we het proberen om zonder airco te gaan slapen,is toch wel een herrie als je slaapt.
Beide waren we in snel in diepe rust.