Laatste bericht vanuit Amerika

Door Familie van Soest - 25-08-2009 07:08 Hallo allemaal,

Hier komt dan het laatste bericht vanuit Amerika. Het einde is in zicht. Nog een paar dagen en we komen weer terug.
Bryce Canyon was prachtig, en het begint een beetje eentonig te worden maar het volgende park, Arches was ook geweldig. Hier hebben we een wandeltocht gedaan die ca. 3 uur duurde. Het is een park met veel rotsen en bogen erin. Hier zijn veel cowboyfilms opgenomen. De wandeling was zwaar en moeilijk begaanbaar, maar hierdoor ook heel erg mooi. Daarna zijn we naar Monument Valley gegaan, dit gebied is geen nationaal park maar in het bezit van de Navajo-indianen. Het is een enorm uitgestrekt gebied met van die kolossale rotsblokken erin. Er wonen nog 400 indianen in dit gebied. We hadden hier een jeeptour met een Navajo-indiaan geboekt. We hebben hier heel wat stof gehapt. We vertrokken om 17.00 uur en om 20.00 uur waren we in het bijna donker terug. We hebben de zon zien ondergaan. In dit gebied zijn veel films en reclamespotjes opgenomen. De films Mission Impossible, Forest Gump en vele John Wayne-films zijn hier opgenomen. We zijn ook in een hutje geweest waar een indiaanse vrouw van 96 jaar woont. Zij zat hier te spinnen en te weven. Ze hebben geen water en stroom. Het water gaan ze elke dag met een tank halen. Ongelooflijk dat ze zo kunnen leven!
Daarna zijn we naar Page gegaan, hier is Lake Powel. We hebben hier een speedboot gehuurd voor 2,5 uur. De jongens hebben om beurten gevaren en het ging heel hard. Als Bart aan het roer zat hebben we alleen maar geschreeuwd dat het langzamer moest, we waren allemaal bang.  Maar ook dit was geweldig!
Toen zijn we naar de Grand Canyon gegaan, en inderdaad als je de canyon ziet begrijp je meteen waarom dat hij "Grand" genoemd wordt. Wat een joekel zeg! Je kunt ook wel zien dat dit de meest bekende is, het is er heel erg druk. We hebben eerst alleen wat view-points bekeken. De dag erna hebben we een helicoptervlucht gereserveerd. Dit is ook weer helemaal te gek! Zo zie je pas echt goed dat de Grand Canyon een enorme scheur in de aarde is. Later op deze dag wordt het bewolkt en dan valt de eerste regen in ruim 2 weken. Dit had ik niet verwacht. Dan gaan we maar de was doen, dit moet tenslotte ook een keer gebeuren. Als de was gedaan is, is het ondertussen droog geworden en gaan we een klein wandelingetje in de Canyon maken. We willen de volgende dag een echte grote "trail"maken. Bart en Jeroen starten dan om 7.15 uur en Hay, Robbert en ik om 7.30 uur. We zijn allemaal tussen 13.15 en 13.50 uur terug. Allemaal apart teruggekomen. Bart had 30 km gelopen, Jeroen en Hay 20 km, Robbert en ik 15 km. Bart heeft een wandeling gedaan die streng werd afgeraden om dit in 1 dag te doen. Maar Bart, eigenwijs als hij is, wilde het proberen en zou eerder terugkomen als het niet goed ging. Uiteindelijk heeft hij dit in 6,5 uur gedaan. Toch wel knap, en ik was blij dat het goed was gegaan.
Diezelfde dag zijn we naar Sedona gegaan en hier hebben we niet meer gedaan dan even aan het zwembad gelegen en gegeten, toen moe maar voldaan naar bed.
Vandaag zijn we in Willams geweest, een plaats die aan de "historic route 66" ligt. Alle gebouwen zijn nog in de stijl van toen met heel veel winkels. Erg leuk allemaal.
En nu zijn we in Lake Havasu City. Hier is het weer Las Vegas-heet. Echt niet normaal. We hebben eerst een tijdje in het zwembad gezeten, maar het water was echt heel lauw. Daarna zijn we bij het meer geweest waar we genoten hebben van de zonsondergang. Hay is al zover dat hij met Cola de mond uitspoelt. (Hij vindt het water hier heel vies, en we hadden het water op, vandaar)
Morgenvroeg willen we vroeg vertrekken richting Los Angeles. Hier gaan we inchecken in het 14e hotel deze reis. We  gaan naar Universal Studios, the walk of fame, en de grote (15 mtr hoge) HOLLYWOOD-letters willen we natuurlijk zien. De jongens willen ook graag naar Beverly Hills. Bart wil ook nog graag naar het strand. Ik weet niet of dit nog allemaal gaat lukken. Donderdagmorgen vroeg (hoe laat weet ik niet meer precies, maar volgens mij 5.30 uur of zoiets) vertrekt het vliegtuig weer. Eerst naar Atlanta, en vandaar uit weer naar Düsseldorf.
Heel veel groeten van ons allemaal en tot gauw!

Ons hotel in Las Vegas.

Het Venetian Hotel in Vegas.

Uitzicht op Las Vegas vanaf de bovenkant van de Stratosphere.

Baolder City, het bestaat echt!

Ingang Zion National Park.

"Wandeling" door Zion. Hay en Petra zijn al eerder afgehaakt.

En dan weer op het droge in Zion.

Bryce Canyon.

Nog een keer Bryce Canyon.

V.l.n.r. Robbert, Bart, Jeroen, Petra & Hay.

SuperJeroen zorgt voor een veilige doorgang.

Onderaan in Bryce Canyon.

Green River, bekend van Creedence Clearwater Revival.
Aan het bord hangt de dorpsgek.

Arches National Park, het witte stipje is Petra.

U ziet hier de wilde hongerige Cornflakesberg-arabier. Honger honger honger! Hebben we al gegeten??
Foto genomen in Arches National Park.

Aan het einde van de 'weg' even uitrusten.

Monument Valley. Bovenaan is the eye of the sun te zien.