Vrijdag 22 juli

Door Danielle Rutten - 25-07-2011 10:40 Vrijdag 22 juli 2011 Cape Ann, MA, USA --> Amersfoort, Nederland (zaterdag 23 juli) De wekker gaat om 6 uur. We gaan vandaag de camper inleveren en vliegen om 17:05 terug naar Nederland. We douchen, ontbijten, pakken wat laatste dingen in en maken de camper schoon. Om 8:15 komen Jan en Marjan ons gedag zeggen. Ze hebben alles ingepakt en zijn klaar om te vertrekken. Zij gaan vandaag verder richting Connecticut. Het was heel gezellig om met ze te zijn opgetrokken. Nadat we ze hebben uitgezwaaid, zijn we nog een kwartiertje bezig en we vertrekken om half 9 richting Rowley, waar Moturis, de camperverhuurder zit. Van te voren legen we de vuilwatertanks. als je dit pas doet bij het RVverhuurbedrijf, kost je dat $75,-! Dus dat doen we zelf bij de camping wel even!  We nemen de scenic route 1, langs Essex. Dat rijdt wat minder snel, maar is wel mooier en leuker om te rijden. Er is weer wat roadwork en het tanken ($175,-!!!) neemt wat tijd in beslag, waardoor we rond half 10 in Rowley zijn. We zijn de eerste vandaag en worden gelijk geholpen. We krijgen 2 kratten om alle spullen van de convenience kit in te doen, o.a. pannen, bestek, beddengoed. De camper wordt gecontroleerd en het is allemaal goed. Geen extra kosten! Zelfs de generator, die $3,- per gebruikt uur kost, is gratis, omdat de RV nieuw is. Het verhuurbedrijf krijgt de eerste 5 uur generatorgebruik gratis van de fabrikant. We hebben  'm trouwens maar 1 uurtje nodig gehad. We zetten alle tassen en de autostoel alvast in de auto, die ons straks om 11 uur naar Logan Airport brengt. In het kantoor handelen we het papierwerk af en vullen nog een enquete in. Daarna is het wachten geblazen. Er komen nog andere klanten binnen. Een stel Duitsers met kinderen die wat problemen met de camper hebben.Ze worden snel geholpen en kunnen weer op weg. Twee Duitse jongens leveren ook de camper hier in. Zij hebben veel problemen onderweg gehad en hebben hun hele route moeten aanpassen om de camper onderweg te kunnen laten maken. Ook hebben ze niet gedumpt, dus betalen ze $75,-. Het duurt even voordat alle papierwerk voor de jongens is afgehandeld. Daardoor vertrekken we pas om half 12 richting vliegveld. De manager van dit verhuurstation brengt ons. Was ze op de pick-up dag nog megachagerijnig, nu is het weer over the top, maar dan de andere kant op. Ze noemt zichzelf ook "crazy Linda", nou dat klopt ook wel ! Gelukkig komen we heelhuids aan bij het vliegveld. Het is benauwd warm en als we uit de aircogekoelde auto komen, valt dat als een warme deken om je heen. We worden bij de A terminal afgezet, waarvandaan Delta vertrekt. Aangezien we voor Carice een papierenticket hebben, kunnen we niet bij een self-service counter inchecken. We komen in de rij van de special services en dan is het wachten geblazen. We verbazen ons erover hoe lang sommige mensen bij de balie staan, voordat alles is afgehandeld. Later zal blijken dat wij alle records verbreken! De vrouw achter de balie krijgt het niet voorelkaar om het ticket van Carice te printen. Ze zegt dat het ticket is ingewisseld en dat de KLM er een potje van heeft gemaakt. Uiteindelijk, het is dan al half 3,  krijgen we de boardingpassen voor ons drietjes. De tas van Carice die het ruim ingaat, levert ook nog problemen op. Op de heenweg was er geen probleem, maar de vrouw zegt dat een babytas niet groter dan een luiertas mag zijn. Vreemd hoor, maar aangezien de tas ruim onder het toegestane  gewicht zit, maakt ze een uitzondering en hoeven we geen $55,- extra te betalen. Pff, dat scheelt weer, we gaan het thuis nog eens uitzoeken. We hebben naast al dit gedoe ook nog eens 2 plekken op verschillende rijen achter elkaar gekregen. Nou ja, dat lossen we hopelijk bij de gate of anders in het vliegtuig wel op. Hierna komen we in de rij voor de douane, dat duurt ook wel even, maar dat is in een half uur geregeld. We moeten naar gate A -14, die ligt het verst weg. Rond half 4 zijn we op de goede pier, maar gaan we eerst naar Kidsport. Een speelruimte voor jonge kinderen, waar ze even lekker zich kunnen uitleven en moe worden! Carice vindt het heerlijk even de kunnen lopen en rennen, het was natuurlijk een hoop gewacht de afgelopen uren, maar ze heeft niet gepiept of gemopperd! Er is een Amerikaans meisje van een jaar of        7 die Carice onder haar hoede neemt. Heel leuk om te zien, hoe ze elkaar duidelijk kunnen maken wat ze willen, ook al verstaan ze elkaar niet!  Na een half uurtje spelen is het tijd om naar de gate te gaan. Sandor is al even wezen vragen of er iets aan onze plaatsen veranderd kan worden, maar dat staat nog in de wacht... Ondertussen is het boarden al begonnen en gaan we ook het vliegtuig in. We kunnen regelen dat we toch naast elkaar zitten. Het is een vliegtuig met 2-4-2 stoelen en we zitten aan het raam. Een aardige steward die ons ziet zitten, gaat gelijk iets voor ons regelen. Er is een rij met 4 stoelen, waarvan er maar 2 bezet zijn. Die 2 mensen krijgen een andere plek aangeboden zodat wij met z'n drietjes 4 stoelen tot onze beschikking hebben. Wat ontzettend fijn zeg! Ook de stewardessen zijn deze vlucht een stuk vriendelijker en hebben wel aandacht voor Carice. Wat een verschil met de heenvlucht! Na het eten (chicken or pasta) leggen we Carice op de 2 stoelen tussen ons in in haar slaapzak. Ze heeft even tijd nodig om in slaap te komen, maar ze is vervolgens de rest van de vlucht onder zeil! Heerlijk, zo kunnen we zelf ook even slapen of een filmpje kijken! Na een zeer voorspoedige vlucht landen we een half uur eerder dan gepland om half 6 's ochtends op Schiphol. Carice slaapt gewoon door tijdens de landing en wordt pas tijdens het taxien wakker. We kunnen zeker vaker met haar vliegen, het is alsof ze nooit anders gedaan heeft! Als we door de douane zijn en bij de bagageband zijn, komt de bagage de band op. Er zijn veel mensen die een overstap hebben, want er komt maar weinig bagage op de band. Zelfs zo weinig dat we 2 van onze tassen missen. Bij navraag blijken ze geen melding te hebben van achtergebleven bagage, maar een vrouw die naast ons staat en ook bagage mist, krijgt te horen dat haar bagage met de volgende vlucht, die om 9 uur landt, meekomt. Wij gaan er vanuit dat ook onze ontbrekende tassen met deze vlucht meekomen. We vullen een formulier in, zodat als onze bagage terecht is, het thuisgebracht wordt. Mijn vader en Anneke halen ons op en als we naar huis rijden krijgen we een lekker Hollandse regenbui over ons heen. Het lijkt hier wel herfst, het is maar 13 graden i.p.v de bijna 40 in Amerika. Brrrr! Als we thuis zijn, komen om half 12 de boodschappen die we bij Appie voor de vakantie hadden besteld en rond 4 uur 's middags worden onze 2 ontbrekende tassen gebracht. We zijn eigenlijk erg moe en slapen een paar uur. Carice maken we na 3 1/2 wakker, want anders slaapt ze 's nachts niet goed. We zullen wel zien hoe onze kleine meid op de jetlag reageert. Ze heeft het in ieder geval deze vakantie super gedaan! Dat is zeker voor herhaling vatbaar! Binnenkort gaan we lekker nagenieten en het fotoalbum maken van deze vakantie en natuurlijk nadenken over wat we volgend jaar gaan doen!