Dag 13, 14, 15 en 16

Door Berno van den Hombergh - 25-08-2015 18:06

Dag 13: Grand Canyon (door Berno)
Met enige vertraging het verslag van de afgelopen dagen. Wifi op de campings is van laten we zeggen wisselende kwaliteit. En ook zelf komen we er niet altijd toe.
Om 4 uur AM ging de wekker. We zitten op een natuurcamping dus ook nul,nul verlichting. Eerst maar even buiten met de zaklamp schijnen of de herten niet toevallig bij de camper staan. Gisteren liepen ze gewoon tussen de campers door. En er zit er eentje bij met een behoorlijk groot gewei..... Samen met Dianne de zonsopgang gaan kijken. Met de shuttlebus (die rijden hier al vanaf half vijf in de ochtend.....) naar een uitzichtpunt. We zijn niet de enige.... Het is fris! Maar het uitzicht vergoed veel. Langzaam maar zeker wordt de rode gloed zichtbaar. Hele mooie foto's kunnen maken. Rond acht uur weer terug naar de camping. Op naar een heerlijke bak koffie. Antoinette en Jeroen liggen nog te slapen. Na een rustig ontbijt weer op pad. We gaan met de shuttlebus de route langs de diverse uitzichtpunten af. Af en toe een stukje wandelpad volgen langs de rand van de Canyon. Heel indrukwekkend. Wat een landschap. Wat is ons Nederland dag toch een een eenvoudig landje.... En je ziet af en toe mensen (lees Japanners) de gekste capriolen uithalen om maar de mooiste foto's te kunnen maken. Levensgevaarlijk.....'s Avonds de zonsondergang bekeken. Ook weer heel erg mooi. Het was er wel wat drukker dan in de vroege ochtend. Na een spelletje kaarten weer lekker naar bed. Oh ja, onze campingherten waren ook nog geweest. Het mannetje siste dusdanig dat we het maken van dichtbij foto's maar lieten voor wat het is.

Dag 14: van Grand Canyon naar Sedona (door Berno)
We trekken weer verder en laten de Grand Canyon achter ons. Via een korte rit komen we in Sedona. Een mooi toeristisch artistiek plaatsje in een mooie vallei. Vandaag een rustige dag. Voorlopig even genoeg natuur en stenen gezien. We willen naar de glijbaanrotsen in de Oak river maar het is in het smalle dal al zo druk dat we de camper nergens kwijt kunnen. We besluiten om maar direct door te rijden naar de camping. Daar blijkt dat we ook daar de Oak river in kunnen. Heerlijke afkoeling. Met Jeroen liggen klooien met houten stokken die allemaal blijven steken bij de stroomversnellingen in de rivier, echt mannenwerk..... Even een "rustdag". 's Avonds het dorp in en met uitzicht op de bergen van Sedona heerlijk gegeten. 14 inch pizza. Jammie. Maar er zijn nog vele grotere.

Dag 15: van Sedona naar Los Angeles (door Berno)
Vandaag een echte reisdag. 700 km voor de boeg. Bewuste keuze. We wilden eerst via Lake Havasu naar LA en niet via Sedona. In Lake Havasu blijkt het echter 46 graden te zijn...... Goeie keuze dus. Blijkt ook wel als we onze eerste tussenstop maken om te ontbijten. Het is buiten de camper niet te harden. Waaaaarm..... Alles wat kan koelen in de camper wordt aangezet. Binnen eten dus. Daarna op weg door de woestijn. De TomTom geeft aan dat we pas over 450 km af hoeven te slaan..... Echt zo'n typisch Amerikaanse kaarsrechte weg. Maar toch blijft het opletten. Het is geen personenauto waarin we rijden. Het ding vangt nogal wat wind en die is in de woestijn erg verraderlijk. Twee handen aan het stuur dus. Onderweg overal rubber van vrachtautobanden langs de weg. De knapt er nogal eens eentje. Terug in de bewoonde wereld op naar de Frappecino bij de Starbucks en de milkshake bij de Mac. Het is nog steeds 42 graden...... We zitten dan nog maar op zo'n 150 km van LA.
De laatste 50 km is echt opletten. Vijf banen dik richting LA. En denk je dat die Amerikanen rekening houden met een onwetende toerist met een camper. Echt niet dus. Ze komen ons links en rechts voorbij. Lang leve de TomTom. Die leidt ons perfect naar onze camping in Anaheim. Een stukje natuur midden in LA. Nog even lekker gezwommen, een echte Hollandse maaltijd verorbert (piepers, boontjes en vissticks), en alvast een deel van de zooi ingepakt. Morgenvroeg de camper alweer inleveren.

Dag 16: Los Angeles (door Berno)
Het is zover. We moeten afscheid nemen van onze camper. We zijn er eigenlijk best wel gehecht aan geraakt. Daarna met de taxi naar het hotel in downtown LA. Alles loopt voorspoedig. We kunnen gelijk in onze kamer. Spullen droppen en weer verder. Op naar Hollywood. Met de metro deze keer. We worden meteen overvallen door iemand die ons een tour aan wil bieden. Uiteindelijk ook gedaan. We konden niet laten om als echte Hollanders eerst af te dingen natuurlijk. Eerst de Walk of Fame gelopen. Alle 2500 sterren zo'n beetje gezien geloof ik..... Daarna met een open busje de tour door Hollywood en Beverly Hills. Natuurlijk ontbreken ook de beroemde Hollywood letters niet. En de huizen van Steven Spielberg, Madonna, Michael Jackson, Playboy Mansion, en nog heeeeel veel meer. Allemaal verscholen achter dikke hekken en hagen. Wel leuk. Hollywood is eigenlijk een grote filmset. Elk huis of cafe is wel in een of andere film gebruikt. Daarna met de metro naar het strand (speciaal verzoek van Dianne). Strand lukt niet helemaal maar de jachthaven van LA hebben we gezien. Daar gegeten bij Hooters. Amerikaanser kan een eetttent niet zijn. Overal tv schermen, vette hap, grote bekers drinken en dan die bediening..... Jonge meiden met strakke blousjes en hot pants. Jeroen moest er natuurlijk met een op de foto. Nu weer terug in het hotel. Morgen de laatste dag alweer. Universal studio's staat op het programma. Tot morgen.