Dag 2 Calgary - Banff

Door PHBR - 09-08-2017 15:14

Vanwege onze jetlag waren we al vrij vroeg op. Na een ontbijtje op de kamer en rustig opstarten vertrokken we rond 07:00 uur richting Banff. Onderweg was het zwaar bewolkt waardoor we de Rockies niet konden zien liggen en we maakten ons al een beetje zorgen over de rest van de dag. Via het Visitors Centre in Canmore en een supermarkt in Banff reden we naar Bow Fallls. Het was inmiddels vrij plotseling stralend zonnig geworden waardoor we niet alleen prachtig uitzicht hadden op de bergtoppen maar ook Bow Falls en Bow River. Vanaf dit punt zagen we een stukje van het Fairmont Banff Springs Hotel waar we terug nog even langs zijn gereden. Rond de  lunch reden we via  de Bow Valley Parkway naar de Johnston Canyon. Onderweg zagen we, verscholen tussen de bomen naast de weg, een imposante moose! Het was inmiddels flink warm geworden maar de tocht van 1,5 mile via de Lower Fallls naar de Upper Falls was erg mooi. Hoewel het druk was, hadden we daar weinig last van. Na deze wandeling van 1,5 uur reden we terug naar Banff. Dit stadje is zeer toeristisch, voor sommigen misschien té toeristisch. Wij vinden het een heel leuk plaatsje, een typisch bergdorpje v.w.b. bouwstijl en het ziet er heel verzorgd uit. Veel winkeltjes, hotels en restaurants. We checken in bij het Elk + Avenue Hotel waar  we twee nachten verblijven en krijgen een heerlijke ruime kamer. We gaan nog  heel even het centrum in en eten uiteindelijk in het hotel. Een mooie dag!

Reageren is uitgeschakeld voor deze weblog.