Dag 3 Banff

Door PHBR - 10-08-2017 14:46

Vandaag hadden we een drukke dag, veel  gezien. Er is in Banff NP zoveel  te doen dat we keuzes moeten maken. Het weer is prima en omdat de berichten voor de komende dagen wat tegenstrijdig zijn en er mogelijk iets minder stabiel  weer op  komst is, besluiten we naar Lake Louise te rijden. Daar overnachten we morgen maar het is niet  ver en de meren die van daaruit goed  te bereiken zijn willen we graag zien, liefst met goed weer (maar dat geldt natuurlijk voor alles). Het Lake Louise is prachtig, door het helle, wat heiïge licht misschien niet zo mooi als op de de plaatjes maar het is geweldig. Ook het Fairmont Chateau aan de oever van het meer ziet er ondanks de drukte schilderachtig uit. We lopen langs het meer naar de overkant en genieten van het uitzicht tijdens de wandeling. Als we terug zijn kijken we nog even binnen bij het Fairmont, een wereld op zich lijkt het. Omdat we de dag redelijk vroeg zijn gestart rijden we door naar Emerald Lake in Yoho NP. Onderweg stoppen we bij de Natural Bridge in de Kicking Horse River, het melkblauwe water en de kracht waarmee het langsdendert is prachtig! Door naar Emerald Lake, ook hier is het druk, ook hier hebben we daar verrassend weinig "last" van en ook dit meer ligt er schitterend. Via dezelfde route rijden we terug naar Lake Louise, de weg naar Moraine Lake was 's ochtends vanwege de drukte gesloten maar nu mogen we naar boven. Het wordt eentonig maar wat is ook dit meer mooi! Het is inmiddels einde middag en het plan was om onderweg te lunchen, nog steeds niet gelukt door alles wat we op het programma hebben staan. Gelukkig hebben we de broodjes nog! Ondanks de afstanden die we rijden en alle plaatsen die we bezoeken, voelt het als een relaxte dag.  Onderweg genieten we van de imposante Rockies en overal waar we stoppen nemen we de tijd om te wandelen of gewoon op een bankje of rots te zitten en te kijken. Na Moraine Lake rijden we terug naar Banff waar we nog even de Cool as a Moose store ingaan en een hapje eten bij een Italiaans restaurant. Terug in het hotel is het douchen en naar bed, wat weer een mooie dag!

Reageren is uitgeschakeld voor deze weblog.