Dag 11 Telegraph Cove

Door PHBR - 19-08-2017 07:08

Het was vanochtend bijzonder wakker worden met uitzicht op de Johnston Strait en Telegraph Cove. Wastell Manor is een oud, houten huis met beneden twee gastenkamers, een huiskamer, keuken en serre. Op de verdieping bevindt zich nog  een andere slaapkamer en badkamer voordat we uiteindelijk bij de tussendeur komen die leidt naar onze hal, twee slaapkamers en badkamer. Het  huis is in originele staat, d.w.z. de  inrichting, de houten vloeren etc. Hier en daar een beetje aangepast aan de moderne  tijd. Beide slaapkamers hebben twee ramen waarvan slechts één raam gordijnen heeft. Het hele dorpje, zo  afgelegen in het noorden van het eiland en het huis in het bijzonder,  is een belevenis op  zich. Het is vandaag zonnig weer met hier en daar bewolking, veel beter dan de regen die  is voorspeld dus we zijn blij. De  zee ligt er spiegelglad bij en ook dat vinden we fijn gezien de boottrip van 3,5 uur die we gaan maken. Om 12.45 uur moeten we ons melden op de steiger bij de boot en krijgen we uitleg van kapitein Bob, deze  introduceert zichzelf en geeft allerlei informatie, vnl. safety instructions. Daarna vertellen de beide biologie studenten Alex en Ashley nog e.e.a. over zichzelf en wat we onderweg tegen kunnen komen. We zijn welkom om aan boord van de Lukwa heen en weer te lopen, ook via de stuurhut, zolang we de regels in acht nemen. Hierna controleert kapitein Bob onze namen op de passagierslijst en gaan we aan boord. We zitten heerlijk op het bovendek in de zon wanneer we het haventje van Telegraph Cove uitvaren. Op meer open water is het iets frisser. Als eerste zien we Dall’s Bruinvissen, deze zwemmen erg snel rondom de boot en springen soms een eindje boven het water. Erg mooi vooral om ze door het water langs de boot te zien glijden. We varen een stukje verder en Bob zet de motor stil,  ongelooflijk om zo snel na het uitvaren al orka’s te zien! We bevinden ons te midden van een jagende familie van ongeveer 20-25 orka’s. We zien ze slechts in groepjes van 3-5 tegelijk maar zelfs dat is een schitterend gezicht. Steeds te laat met de foto’s omdat ze maar kort boven water zijn en je niet weet waar en wanneer ze opduiken. , deze zijn dus niet echt representatief, de belevenis in het echt is geweldig. Via de onderwatermicrofoon horen we de dieren met elkaar communiceren. De hele boottour geven de beide biologen allerlei info. We varen weer een stukje verder tussen de eilandjes door en onderweg blijven we orka’s zien, nu een andere familie. Ook duiken er twee bultrugwalvissen op, fantastisch! Verder zien we nog zeehonden, zeeleeuwen en een bald eagle paar. Ook prachtig! De uren vliegen voorbij en na een afsluitend praatje aan boord komen we terug in TC. Een geweldige tocht, absoluut de moeite waard en fantastisch om bij dit mooie weer mee te mogen maken. Terug op de kamer bekijken we de foto’s uit waarna we weer gaan eten in het Killer Whale Restaurant. We eten lekker, praten na over de dag en als we terug zijn op  de kamer gaan we douchen en op tijd naar bed. Morgen staat, qua kilometers, de langste rit van de hele vakantie op het programma. We rijden een heel stuk via dezelfde weg terug voordat we afbuigen naar het westen om uit te komen bij Tofino aan de  westkant van het eiland, totaal ca. 470 km.

Reageren is uitgeschakeld voor deze weblog.