Dag 18 : Lake Powell - Grand Canyon - Cocino National Forest

Door Bart en Lonneke - 19-06-2019 21:26

Vanochtend zijn we op tijd vertrokken bij Lake Powell, want we wilden onderweg toch de Grand Canyon nog even aan de kinderen laten zien. Na een rit van ongeveer 2 uur kwamen we aan bij het Grand Canyon National Park, waar we de Grand Canyon vanaf verschillende view points hebben bekeken. Wij hebben hier tien jaar geleden al een paar dagen doorgebracht, maar het blijft toch indrukwekkend als je aan de rand van de Canyon staat. Na ons bezoek aan het Grand Canyon National Park gingen we via het Route 66 plaatsje Williams gingen we naar onze camping in het Coconino National Forest, dat in de Oak Creek Canyon ligt. Dit is een prachtige canyon en weer heel anders dan de canyons die we tot nu toe hebben gezien. De wanden van deze canyon zijn namelijk helemaal begroeid met, met name, naaldbomen, Eiken en Esdoorns. De camping is ook heel anders dan we gewend zijn deze reis. Het ligt in een dichtbegroeid bos langs de Oak Creek en is ook weer heel erg mooi en ruim. Vanavond hebben we wraps met kip gegeten en de kinderen zijn wat later naar bed gegaan zodat ze ook nog een keer bij het kampvuur konden zitten om marshmallows te roosteren. Lonneke en ik zitten weer gezellig tot laat bij het vuur. Morgen hadden we wel graag de West Fork trail in Call of the Canyon gelopen. Dit schijnt de mooiste hike van Arizona te zijn, maar we vinden dat we iets speciaal voor de kinderen moeten doen, dus het wordt het Slide Rock State Park. Dit gaat ongetwijfeld ook heel leuk worden.