een bericht uit LA

Door Schaaphuizen - 21-08-2008 18:24 Afgelopen dagen zijn we in LA geweest. Zondag kwamen we aan, waarna we eerst zijn gaan zwemmen in het grote zwemparadijs van Knott's Berry Farm. Helaas was de tijd maar kort omdat we anderhalf uur hebben gezocht naar de locatie. De nummering op Beach Boulevard was namelijk nogal vreemd. De tweede dag in LA zijn we naar Disneyland geweest. Vanaf de camping konden we met een shuttlebusje naar Disneyland gebracht worden dus dat was makkelijk. Disneyland kent inmiddels ook nog een tweede attractiepark, namelijk California's Adventurepark. Daar gingen we eerst naar toe. Er was een aantal attracties met leuke filmeffecten (bijvoorbeeld aan een hangglider over alle mooie plekjes van California vliegen), de welbekende achtbanen, schietpalen etc. De leukste achtbanen waren wel California Screamin' waarbij je als een raket werd afgeschoten en natuurlijk de Tower of Terror waarbij je in een hotel belandde met een donkere lift die  op en neer stuiterde tot grootte hoogte en afgrijselijke diepte (volgens vaasie) Ook waren er leuke 4/3 D attracties waarbij je een brilletje opkreeg en bijvoorbeeld allemaal spinnen langs je benen voelde gaan. (dacht je) Een van die attracties was ook een spel, Toy Story Midway Mania. Papa was de beste en Nintendo Freak Lisa was veruit de slechtste. hahahaha. Wat ook heel apart was ( Papa vond het vreeeselijk, en de meest waardeloze attractie ooit) dat je een cursus disneyfiguren tekenen kon volgen, wat we ook hadden gedaan. We moesten Minnie Mouse tekenen en voordat papa ook maar 1 punt op papier had gezet had ie al spijt dat hij naar die cursus was gegaan, en terecht want zijn minnie was geen Minnie Mouse maar Minnie Monster. hahahaha. Alles was scheef en we plagen hem er nog altijd mee als we naar de bewaarde tekening kijken. Om  6 uur gingen we naar Disneyland Park, waar we klaar gingen zitten voor de parade van half 7. Het was erg mooi, en we zagen alle sprookjes voorbij komen inclusief Minnie, Mickey en Donald. Hoewel we de hele dag nauwelijks lange wachttijden hadden was het in Disneyland over met de pret want we hebben maar 3 attracties kunnen doen in een tijd van 3 uur. We zijn daar in de Star Tours geweest, ook een soort 3D attractie, en in de Space Mountain, en als laatste in de Indiana Jones, een nieuwe achtbaan die heel leuk was, ondanks dat we hebben gegilt als speenvarkens, omdat het in het donker was en je ook weer alles langs je heen voelde lopen, alsof het beestjes waren. Toen terug naar de bus gegaan en naar de camping.

De volgende dag gingen we naar de Universal Studios. Dat was 35 mijl met de camper door het drukke verkeer van LA worstelen. Om half 11 kwamen we aan, en daarna hebben we nog een uur in de rij gestaan voor de kaartjes, terwijl de rij heel kort was, ze waren heeel erg sloom! Eerst zijn we de Universal Tour gedaan, waar we in een treintje langs verschillende sets en door verschillende opnamestudios werden gereden. Ook kregen we een aantal special Effects te zien zoals die van Jaws en in een studio met een aardbevind, een bus die toen naar beneden viel, het water dat met liters naar beneden kwam en de lichten die aan een uit gingen. Ook waren we op een set waar ze het konden laten regenen in het altijd zonnige LA. Ook konden ze daar wateroverstromingen maken. Daarna zijn we natuurlijk weer diverse achtbanen ingegaan zoals Simpsons de Ride, Revanche of the Mummy the Ride, Jurassic Park the Ride (dat hielden we niet droog) , Backdraft, Shrek 4D en als laatst House of Horror. De laatste was het betere (zoals papa het altijd zegt) 7kleuren werk, met allerlei enge figuren die uit het donker op je afsprongen. Papa's brillenglazen kregen nog net geen barsten van het gegil ( zegt hij).
Toen we terug kwamen bij de camper zagen we tot onze grote schrik dat 1 van de portierraampjes nog half openstond. Toen Linda naar 20 minuten zoeken d'r telefoon niet had gevonden, was wel duidelijk dat deze uit de camper gejat was. =(. Dat was klote. Maar we gingen daarna naar de Dodgers. Ze moesten spelen tegen de Colorado Rockies. Tot de 8e inning ging de wedstrijd gelijk op, (4-3 voor de Rockies) maar toen sloegen de Rockies  2 homeruns, waar er bij 1 homerun nog 2 honken bezet stonden. De Dodgers verloren dus uiteindelijk met 8-3. Jammer.

De laatste dag in LA zijn we met een rondtour naar de hoogtepunten van LA geweest zoals Beverly Hills, Sunset boulevard, Walk of Fame, Hollywood Sign, Olevera Street en Downtown. We hebben veel paleisjes van beroemdheden gezien, zoals Adam Sandler, Britney Spears, Kevin Cosner, Jack Nickelson, Steven Spielberg en nog heel veel meer. De tour zou hoe wij het gepland hadden maar een halve dag duren maar zij hadden er 3 kwart dag van gemaakt, waarbij we wat extra's zagen. Papa was daar niet zo blij mee want die wilde 's middags weer verder gaan rijden. Omdat ook de rit naar de camping niet snel verliep (weer veel files) waren we pas half 7 thuis. De buschauffeur ging zelfs gewoon eten halen terwijl wij als enige nog in de bus zaten.

Nu zit LA erop en gaan we de kustroute rijden naar San Francisco, om zondag in het vliegtuig te stappen naar Hawaii!

Het verhaal van de Grand Canyon en Joshua Tree National Park houden jullie nog tegoed, het verslag hadden we wel opgeslagen volgens ons, maar blijkbaar is er iets fout gegaan.