Hawaii

Door Schaaphuizen - 27-08-2008 08:58  Met Northwest Airlines naar Hawaii gevlogen, en op het vliegveld nog een hoelahoela ketting voor Lisa gekocht en daarna in de bus naar het hotel. In het hotel lagen allemaal foldertjes over tours en bezienswaardigheden in Hawaii, dus die hebben we gepakt en toen gingen we naar de kamer, kijken wat we de komende 4 dagen gingen doen. Daarna hebben we chinees gegeten, daar had Linda erg zin in. Toen weer naar het hotel en slapen.  De volgende ochtend uitgeslapen (nou ja 9 uur...) en daarna ontbeten. Toen gingen we maar een stukje lopen om een beetje de buurt te verkennen. Zo kwamen we bij het haventje, daar zagen we vissen en ook van die grote kwallen. Toen kwamen we bij de zee. Erg mooi blauw water, witte stranden en palmbomen, en de mooie bloeiende bomen met de mooiste bloemen, net zoals je het altijd op plaatjes ziet.  Toen weer terug gelopen naar het hotel, want we hadden de handdoeken nog niet. Weer terug naar het strand en we zijn meteen gaan zwemmen. Lekker water, niet te koud, maar wel verkoelend. Toen liggen zonnen op het strand. soms weer wat afkoelen in de zee, of een klein meertje wat  er ook was, maar dat was wel een stuk kouder als de zee. Je kon ook in een zwembad van een hotel daar, want er was niemand die zag dat je niet bij het hotel hoorde en je kon er zo in lopen. Daarna gingen we vissen kijken, en er waren ook schilpadden, pinguins en flamingo's. De flamingo's liepen gewoon los rond. er waren ook grote koikarpers. Toen bij een paar winkeltjes kijken. We kwamen ook bij een store waar ze veel leuke spulletjes hadden, dus daar hebben we veel souvenirs gekocht. Toen weer terug naar het hotel en daar hebben we even gedoucht. Beetje harde douchestralen maar wel lekkere douche verder.  Toen zijn we opzoek gegaan naar een eettentje waar we wat konden eten. Daar kwamen we uit in een grote zaal, met wel 30 eettentjes(als het er niet meer waren).  Linda had pasta en papa en ik steak en vis. Daarna lekker gaan slapen. De volgende ochtend weer vroeg uit bed (7 uur!!) om op tijd klaar te staan voor de bus die ons rond ging touren. De tour was erg leuk, hier zijn we geweest en hebben we gezien: Diamond Head, Kahala (Beverly Hills in Hawaii), Halona ''Blow Hole'' Lookout, ''From Here To Eternity'' Beach, Sandy Beach, Makapu'u Lookout, Waimanalo Hawaiien Homestead, Nu'uanu Pali Lookout & Valley, Rain Forests, Byodo-In Temple, Ko'olau Mountains, Moli'i Gardens, Macadamia Nut Hut & Fish Pond at Kualoa Ranch ( filmset voor Jurrasic Park, Pearl Harbor, en het gaat gebruikt worden voor toekomstige  films), North Shore Surfing Beaches ( waar we van die hele grote schildpadden hebben gezien) , Pineapple (vreeselijk lekker zoet hiero!) & Agriculture Fields & Dole Plantation. Daarna zijn we wat gaan eten bij de Mac Donalds. Ik (Lisa, en ook Linda) had een happy meal met een mooie starwars pop erbij. Nu zijn we in het hotel de verslagen aan het bijwerken. Morgen gaan we snorkelen bij Hanauma Bay en donderdag gaan we winkelen, en we vliegen 's avonds vanaf Honolulu naar Minneapolis en vanaf daar naar Amsterdam.