Terug in Denver

Door blom - 18-09-2008 21:17

Hallo luitjes!!

Hier weer eens een berichtje van de vakantiegangers! We zijn weer in de bewoonde wereld waar we eindelijk eens een computer voor handen hebben en waar onze mobieltjes weer ontvangst hebben. We hebben net onze camper ingeleverd en zijn nu in ons hotel in Denver waar we nog een nachtje in een confortabel bed kunnen slapen om morgen weer fris aan onze vliegreis naar huis kunnen beginnen.

Bij de 10e waren we gebleven Salt lake city.

De 11e zijn we lekker op ons gemakkie opgestaan en de vrouwtjes hebben een wasje gedaan en lekker ontbeten. Bij het ontbijt hebben we besloten om maar niet de city in te gaan maar we zijn de camper ingestapt en een flink eind gaan rijden richting Zion national park. Het was een lange rit Met een klein uurtje vertraging omdat er voor een paar honderd meter voor ons een ongeluk was gebeurd. Het is ook niet zo raar hoor. Iedereen haal je aan elke kant in en iedereen zit in de auto te lezen of te bellen of te vreten. We reden op de 15 richting Las vegas en zijn 100 mijl daarvoor naar Zion national park gereden. Ik was bang dat als we naar Las Vegas gingen Annemiek wou trouwen. Dus ik ben maar gauw afgeslagen. Net voor het park zagen we een mooie camping in hetplaatsje Virgin en dat was super deluxe. Met een zwembad en bubbelbad en alls was heel mooi ingericht. We hebben wat gezwommen en gegeten en het was een graad of 35 lekker hoor. We zijn om een uur of tien naar bed gegaan. Het is ongelooflijk want we liggen bijna elke avond om een uur of tien op bed en zijn om een uur of acht weer eruit. Het zal wel door de buitenlucht komen denk ik.

De 12e Zijn we het Zion park ingegaan. Tjonge jonge wat een mooi park. Het is eigenlijk een canyon met mooie rotsformaties. Het is weer een 35 graden en we konden de camper op een grote parkeerplaat zetten bij het bezoekerscentrum. Er reden daar onm de 8 minuten speciale pendelbusjes die op verschillend plekken in het park stopte. Er groeide weer een andere veitatuie dan in Yellowstone wat ongeveer 1000 mijl noordelijker ligt. Er staan nu verschillende cactussen en jucca's en je ziet overal hagedissen wegschieten. Mooie en grote vlinders fladderen om je heen. Erg mooi en een mooi gelegenheid om een leuke hike te gaan doen. We besloten om een wandeling naar 3 verschillende poelen te gaan doen. het was een mooie maar steile hike en de oudjes deden goed mee ondanks de warmte. Vooral naar de hoogst poel was wel zwaar maar we kwamen daar mooi in de schaduw en het was daar erg mooi. Grote rode en oranje gladde kliffen omringde ons. Halverwege de terugweg zag i9k een gaatje in de grond met een beestje rag ervoor. Ik pakte een strootje en begon in het gaatje te porren. er stonden al een paar man om me heen te kijken wat ik aan het doen was en de andere 3 musketiers waren er ook bij gekomen. Ik ptikte in het gaatje en een grote tarantella kwam eruit zetten. Het hele gezelschap slaakte een gil (ja ook ik) en een parkwac hter kwam snel op dat geluid af en toen hij zag wat ik aan het doen was gaf hij me een standje. Dat mag ik niet meer doen.  We ziin weer naar beneden gelopen en hebben in het gras gezeten met een welverdiend ijsje. We hebben het park verder bekeen met bhv de pendelbussen en zijn daarna naar onze camper gegaan en naar een dorpje gereden waar we diverse winkeltjes hebben bekeken. We zagen op een gegeven ogenblik bij een huis een stuk of 10 kolibrietjes vliegen en hebben dat nog evn op film gezet om vervolgens weer naar onze camping te rijden waar we het zweet van onze lichaamen hebben gezwommen en na gegeten en gedronken te hebben zijn we moe maar voldaan naar ons bedje gegaan. We hebben nog genoten van een zeer mooie zonsondergang.

De 13e zijn we door het Zion park richting Bryce park gereden. We moesten eerst door een smalle tunnel die in de jaren 30 gemaakt is en dus te smal was voor het hedendaagse verkeer. Ze moesten 1 kant van de tunnel afsluiten om ons er door te kunnen laten. Dat was wel grappig. Het was ook wel 10 minuten rijden daardoorheen en je zag toen we aan de andere kant kwamen een flinke rij met auto's wachten. We kwamen om een uur of 3 in het Zion park aan en hebben na een plekje op de camping opgezocht te hebben daarna de camper gepakt om naar het sunsetpoint te rijden. Tjonge jonge!! Het is niet te beschrijven zo mooi. Het is een amphietheatervormig gebeuren met allerlei pilaarvormige formaties met kleuren loopend van wittig naar fel rood. Als je het met je eigen ogen niet ziet dan geloof je het ook niet zo mooi. Bijna onwerkelijk. We hebben daar wat rondgelopen en genoten. Toen we een hike zagen die ons door de pilaren(hier heten ze hoodoos) naar beneden bracht. Het was rtepittig voor pa en ma dus annie en ik zijn met z'n twee'en gegaan Naar beneden deden we er een half uurtje oven en weer naar boven ruim een uur. moe maar voldaan kwamen we weer bij de camper aan waar pa aan z'n reisverslag bezig was en ma zat te genieten van een peukie in het zonnetje. We zijn toen met de camper door de rest van het park gereden en gestopt bij alle uitzichtpunten. de zon begon te dalen dus we hadden er mooi licht bij. Daar na laat gegeten en bij het kampvuur weel een pilsie op.

De 14e heeft pa een dood vogeltje gevonden vlakbij de camper en heeft het netjes begraven en een paar stenen op zijn grafje gelegd. we zijn daarna richting Capital reef gereden en daar kwamen we na een boodschapje (het bier was op ) aan. We vonden een mooie camping tussen allemaal fruitbomen. de camping hete dan ook Fruita. We hebben een leuke maar pittige wandeling gemaakt langs een canyon met diepe afgronden naar de top van deze canyon. Het was weer erg mooi. Wat een mooi land is het toch ook. Toen we bijna aan de top waren voelde Let zich niet zo lekker en wilde niet meer verder. Dus hebben we haar maar achter gelaten om de laatste 10 minuten af te maken. Toen we boven waren en ruim de tijd van het uitzicht genoten kwam ze er toeg aangelopen. Goed zo hoor Letje!!!! We zijn  daarna weer terug gelopen en hebben in de boomgaard een paar lekkere appels geplukt. We hebben weer lekker gegeten en een fikkie gestoken. Het blijft me verbazen zat ze dat laatste in dit drogen gebied goed vinden. Maar bij elke plek zit er een stalen korf in de grond en en je kan er ook een rooster op klappen om te BBQen.

De 15e zijn we met een omweg richting Arches gereden. Onderweg hebben we genoten van het uitzicht. We kwamen langs Dirty Devil River, Lake Powel, de Colorado river en de White canyon. We zijn ook nog bij het monument The Natural Bridges geweest ebn daar de verschillend bruggen gezien. Het was weer een mooie maar lange rit en zijn net voor het Arches park in het plaatje Moab gestopt om boodschapjes te doen want we wilde BBQen en een in een lekker douce ons afspoelen. We hadden de laatste paar dagen alleeen maar op natuur campings gezeten en daar heb je alleeen wasbakken met koud water. We konden natuurlijk ook in de camper doucen maar die was klein en we wilden zuinig doen met het water. Na een lekkere BBQ waar ik de spareribs (met rode saus) nog over m'n nieuw t-shirt mikte zijn we weer lekker gaan slapen.

De 16e zin we naar het Arches park gegaan wat bekend staat om zijn bogen. We ziin op verschillende plekken uitgestapt om  al het moois te bekijken maar het was haast geen doen. Ten eerste was het mega druk in het park en het was bijna 40 graden. Er was wel een rit van oude chevroletjes uit 33-38. Daar heb ik nog een paar leuke fotootjes van. Omdat we onze buik vol hadden van de warmte en de rotsformaties zijn wer richting denver gereden en daar in een skidorp een mooie natuurcamping opgezocht Tussen de bergen en bij een grrot meer. Ik heb natuurlijk gelijk m'n hengeltje gepakt en ben gaan vissen. Dat was weer achter het net want ze wilde niet bijten. Erg jammer. Het werd ook koud want we zaten in een dal en hebben s'nachts zelf een nachtvorsje gehad.

De 17e ben ik een uurtje eerder opgestaan om mijn geluk weer op de proef te stellen en deze keer had ik wel een mooie forel. Dat zet m'n score deze vakantie op 5. Toen kwamen pa en annie nog kijken en de laatste werd door een eekhoorn bekogeld met denneappels. Dat was wel een leuk gezicht. WQe zijn rustig aan naar Denver gereden om te gaan shoppen. Maar het viel niet mee om een parkeerplekje te vinden in deze grote stad. De camper is bijna 10 meter lang en 3 meter breed en hoog. Na wat rondgereden te hebben zagen we een parkeerwachter die net bezig was om een klem te zetten naar een parkeerplekje. Zo vroiendelijk dat ze hier zijn bood hij aan om om ons te begeleiden naar een grote parkeerplaats vlakbij 16th street waar het winkeldeel van de stad is. Maar er was een grote wedstrijd en om op de parkeerplaats te komen koste 50 dollar!!!! Daar hasdden we naruurlijkgeen zin in en de man begeleide ons naar een andere plek en hebben de camper bij twee parkeerpalen gezet en voor alle twee betaald. We hebben lekker geshopt en zijn een camping in de stad op gaan zoeken. Nou die vonden we hoor. Hij hete deluxe campground. Ik denk dat op 95% van de plekken een vaste bewooner woonde. Varieerend van mexicanen naar trailertrash. Maar het was maar 10 minuten rijden naar ons dump adres voor onze camper. Ja want aan alles komt een eind. We hebben de koffers ingepakt en alles uitgezocht. en voor ons doen laat naar bed gegaan want het was na elven. Aardig gek.

De 18e met een kleine kater opgestaan en de camper uitgemest. alles nog even uitgezocht en de camper weggebracht. we moesten nog even wachten op het transport naar het hotel maar dat gaf niet want het was fantastich weer. Nou daar zit ik nu te schrijven. Morgen gaar we om half 2 vliegen naar Chicago en daan door naar Amsterdam waar we om een uur of half 10 s'ochtens hopen te landen.