10-8-2014 Tuba City

Door J van der krogt - 11-08-2014 03:27 Hallo allemaal! Na een goede nacht vanmorgen vertrokken naar Tuba city, reis van 2 uur door de Arizona. Rond 11.00 uur waren ee al in hotel en hebben onze reistassen afgegeven. Leuk hotel gerund door de Hopi indianen. Hotel helemaal in indianenstijl. Direct door gereden naar monument valley in de staat Utah, weer 2 uur rijden. Onderweg mooie roodachtige gesteenten en woestijn/steppeklimaat. We zagen allemaal nederzettingen van de indianen die handgemaakte souvenirs aan de kant van de weg verkochten. Na 2 uur doorde hittegereden te hebben en een uur wachten voor de Ingang van het park zagen we dan wederom een heel mooi natuurverschijnsel : prachtige rode rots formaties in allerlei vormen ontstaan door miljoenen jaren van erosie door regen en wind. De Navoja indianen wonen in dit gebied van Utah en inderdaad het wemelde van de kleine donkere mensen met lange zwarte haren, alleen net geen veren op hoofd.. Dat vond Laurien wel jammer.. Haha.. Natuurlijk weer aardig wat foto's gemaakt en daarna snel de airco van de auto in weer 2 uur terug rijden. Het is wel rustig op de weg.. Niet te vergelijken met rijden in steden zoals New York enz Boston.. dus redelijk ontspannend, zelfs ik rij ontspannen.. De kids trekken het ook aardig alleen willen ze morgen wel een ontspanningsdagje en niet te lang in de auto zitten! Dus gaan we morgen naar lake Powell lekker zwemmen aan meer. Jan is nu nog even zwemmen met Bart en Laurien, we hebben weer zwembadje in hotel en dat is wel lekker bij 30 graden.. Ik zit weblog bij te werken en Anniek is met vriendinnen aan het chatten! We hebben zojuist Chinees ontdekt en het is zondag.. Dus Chinesie pikken kan wel! Tot schrijfs! Xxxxgreetings Nicolette

Hetty 11-08-2014 10:14 {{button-24889}}

Hallo, leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben. Wat een druk programma, en dan in die hitte! Wij wilden ook naar de London Bridge in Lake Havesu lopen, savonds om 22.00 uur, maar zijn halverwege omgedraaid omdat het nog steeds te warm was om buiten te lopen!!! En vandaag lekker zwemmen in Lake Powell. Wij vonden het schitterend daar, die kleuren! Wij zijn aan de westkant van Page gegaan, daar is een mooi strandje aangelegd. Gaan jullie ook nog de Antilope Canyon doen? Ook schitterend. Heel veel plezier!

nicolette 22-08-2014 20:38 {{button-25318}}

Hoi Hetty! Bedankt voor je enthousiaste reactie! Ik lees nu je reactie pas vandaag bij terugkomst thuis...vliegtuig vanmorgen geland om 9.00 uur na goede vlucht!
Ik kon alle reacties namelijk niet altijd lezen omdat wifi niet altijdeven goed was!
We zijn niet in Antilope geweest omdat het al dagen van te voren volgeboekt was...en wij alweer de volgende dag verder gingen reizen.
Maar he twas schitterende reis en leuk dat je er zo veel in herkent! groetjes, nicolette