5 juli Vertrek Amsterdam - San Diego

Door R. Hendriks - 07-07-2015 18:00

Zondag 5 juli

Zondag 5 juli was het dan zo ver. Onze rondreis in USA gaat beginnen!

Na een korte nacht slapen (wel 2 uur) zijn we door Bert en Sabine naar Schiphol gebracht waar ons vliegtuig van United Airlines om 11.10 u zou vertrekken.

Uiteindelijk vertrokken we pas om 12.30 u. Het was een prima vlucht. Niets te klagen over United Airlines.

Het eten was lekker en ze kwamen vaak genoeg langs voor drinken en het personeel was erg vriendelijk. De piloot heeft lekker snel gevlogen, want we kwamen maar met een halfuurtje vertraging aan in Houston (ja ja, we zijn ook nog in de staat Texas geweest, hoe cool).

Daar moesten we eerst door de immigratie, wat gelukkig heel vlot ging. Daarna moesten we onze koffers ophalen, waarna we nog een keer door een controle moesten. Toen mochten we onze koffers weer afgeven en verdwenen ze met een band onder de grond (ieeeh) en wij moesten wéér een rij gaan staan voor controle van ons en onze handbagage.

Toen dat achter de rug was, hadden we trek gekregen en hebben we onze eerste frietjes (vele zullen nog volgen) in Amerika gegeten bij Wendy’s.

De vlucht van Houston naar San Diego vertrok keurig op tijd en ook deze piloot drukte het gaspedaal diep in, want we kwamen al om 19.15 u (in NL 04.15 u volgende dag) aan, in plaats van 19.26 u. Na het ophalen van de koffers zijn we met een shuttlebus naar Alamo gebracht waar een mooie huurauto op ons stond te wachten (mochten ‘m helemaal zelf uitzoeken, keuze uit 3).

Aangezien we een strakke planning hadden, zijn we er eerst nog op uit gegaan om op het Coronado eiland van het uitzicht op de skyline van San Diego te genieten. Het was al donker, dus met al die lichtjes was het echt super gaaf.

En het was niet eens meer the 4th of July, maar we werden toch nog verrast met prachtig vuurwerk. Het fototoestel heeft overuren gemaakt.

Na nog wat op het eiland te hebben rondgekeken, zijn we naar ons hotel Best Western Bayside Inn gegaan.

We hadden een mooie kamer, maar nog belangrijker, de bedden sliepen heerlijk, want moe waren we toch wel, zzzzzzzzzz.