Eindelijk in Las Vegas

Door Theo & Anita - 27-09-2016 05:14

Eindelijk weer een camping met WiFi, maar helaas niet in de camper. Dus gelijk met de was, even een update van ons reisverslag gemaakt.

Eergisteren zijn we vanuit Cannonville (Bryce Canyon) naar Zion National Park gereden. We kwamen daar vroeg in de middag aan en besloten de canyon even de canyon te laten en lekker in de camper te blijven. Maar ...... uiteindelijk toch op de shuttlebus gestapt en door de gehele canyon gereden. We hebben onderweg toch nog wel diverse mooie rotsformaties gezien, dus het was wel de moeite waard. Terug bij de camper hebben we gegeten en daarna een kampvuur aangemaakt en de gehele avond lekker buiten gezeten. Dit is vakantie vieren in optima forma!

De volgende dag weer ingepakt en op naar: Las Vegas. Door het tijdsverschil (in Las Vegas is het een uur later tov Zion), kwamen we aan het eind van de morgen al aan in de stad. Nadat we de camper hadden geïnstalleerd, zijn we met de shuttlebus naar The Strip gegaan. Wat een belevenis, een geheel andere wereld, maar echt leuk om naar te kijken. In vrijwel ieder hotel of gebouw staan gokautomaten in diverse modellen en er achter zitten soms verdwaasde types telkens op een knopje te drukken.

Uiteraard hebben we de fontein bij Bellagio bekeken, zowel bij daglicht als bij avond met de mooie lichtjes. Een prachtig en indrukwekkend schouwspel, vooral de combinatie met muziek. Lekker gegeten in het Hard Rock Café en daarna weer op de Strip naar de diverse, soms vreemd uitgedoste, mensen kijken. Er lopen veel personen als stripfiguur rond, die natuurlijk met je op de foto willen ( en een vergoeding vragen natuurlijk). In de avond wordt het op de de Strip wel leuker en gezelliger, vanwege de vele lichtjes en neonreclame.

Aan het begin van de avond hebben we besloten om ons naar hogere sferen te gaan begeven, namelijk met de High Roller. Een reuzenrad van circa 170 meter hoog met afgesloten capsules. Het rad draait in een erg langzaam tempo in ongeveer een half uur rond. Dus het duurt even, maar dan heb je een magnifiek uitzicht over de Strip en de rest van Las Vegas.  Een aanrader!

De volgende dag hebben we The Strip North bekeken, met ondermeer het The Venetian. Hierbinnen is een compleet Venetiaans plein met grote gracht aangelegd. Hierin kun je met een gondel worden rondgevaren, terwijl de gondelier soms een lied zingt. Hoe kitscherig wil je het hebben, maar eerlijk is eerlijk: het gevoel dat je op een plein in Venetië zit, maken ze waar.

Vanmiddag hebben we de was gedaan en bereiden ons voor op een lange rit. Morgen gaan we, via Death Valley, naar Mono Lake en deze rit zal vele uren in beslag gaan nemen.