De eerste dagen

Door Lennard & Sherida - 18-05-2018 04:35

Zo, de eerste 5 dagen zitten er op! Tijd dus voor ons eerste reisverslag ;).

Zondag 13 mei zijn we na een fijne, maar toch slopende vlucht om 13:00 uur (20:00 NL) veilig geland op O’Hare International Airport. Na een lange zoektocht naar meer informatie over het openbaar vervoer, uiteindelijk in de metro beland op weg naar ons hotel. Met de metro hebben we een uur lang bovengronds door de buitenwijken van Chicago gereist om vervolgens ondergronds het centrum in te rijden. Het laatste stukje naar het hotel moesten we met de bus afleggen en dus met de trap omhoog naar straatniveau en daar was dan onze eerste ontmoeting met downtown Chicago. Onze eerste indruk: GROOT, schoon, vriendelijk en kleurrijk (straten vol gevuld met tientallen kleurrijke tulpen-perken)!

Na aankomst in het hotel, gauw wat gegeten en meteen heerlijk gaan douchen en slapen!

De tweede dag hebben we heerlijk de hele dag de tijd gehad om deze mooie stad te verkennen. In zowel de regen als zonneschijn hebben we maar liefst 19.000 stappen (12 km) gezet en hebben dan ook zeker erg veel kunnen zien. ‘s Avonds toch maar wat rustiger aan gedaan met een heerlijke etentje op de Navy Pier en op tijd op bed.

De volgende dag stond om 9 uur de taxi klaar om ons, driekwartier verderop, naar de camperverhuurder ‘Cruise America’ te brengen. Na wat papierwerk en een kwartiertje gewacht te hebben, mochten we ons knusje huisje dan eindelijk meenemen. Met een lichte spanning voor de eerste mijlen, zijn we direct naar het stadje Huntley gereden voor een bezoek aan de Union Special-fabriek (een naaimachine-merk waar Lennard, voor zijn werk, veel aan sleutelt). Na dit leuke en persoonlijke bezoek zijn we verder gereden richting onze eerste camping in Waterloo (IA).

De vierde dag (woensdag 16 mei) hebben we weer een factory-tour gehad, maar dit keer bij de Cab Assembly- en Engine Works-fabriek van John Deere. In een golfkarretje hebben we het hele productieproces van een ruw stuk gietijzer tot glimmende high-tech werkpaard kunnen bekijken. Helaas mochten er binnen geen foto’s worden gemaakt, maar gelukkig buiten nog wel even een plaatje kunnen schieten.

Astrid 18-05-2018 06:08 {{button-51175}}

Heerlijk zeg, al zoveel gedaan en gezien in die paar dagen, dat belooft nog heel wat voor de rest van de reis. Geniet maar heerlijk van deze bijzondere Pierre huwelijksreis

Ineke 18-05-2018 06:42 {{button-51176}}

Hi folks! Wat leuk om te lezen. En mooie foto’s. Geniet ervan. En rij voorzichtig met dat grote ding :-)

Andra 18-05-2018 07:33 {{button-51177}}

Mooie plaatjes en leuk om te lezen over jullie indrukken en technische excursies.....be carefull en heel veel plezier on the highway!!

Chelsea 18-05-2018 07:38 {{button-51178}}

Leuk om te lezen, ziet er mooi uit daar!
Geniet ervan samen.

Marion 18-05-2018 07:40 {{button-51179}}

Gaaf om te lezen joh! Wat een eerlijk en leuk verhaal, echt leuk geschreven. We genieten hier helemaal mee xxx

Renate 18-05-2018 08:06 {{button-51181}}

Wat heerlijk om te lezen dat jullie t zo naar jullie zin hebben! En wat een mooie plaatjes zeg! Die camper is echt super vet!🤗🤗 krijg ik hier in NL al helemaal een Amerikaans gevoel van! Genietze samen!❤❤

Anita 18-05-2018 09:13 {{button-51184}}

Leuk Sherida dat je ons laat mee genieten van deze reis. Veel plezier!

Anita 18-05-2018 09:15 {{button-51185}}

Leuk Sherida. Fijn dat we kunnen mee genieten van deze mooie reis. Veel plezier.

Jolande 18-05-2018 12:19 {{button-51188}}

Heerlijk genieten samen... wennen he zo’n enorme camper, ik laat rich altijd rijden... gelukkig zijn de wegen daar ook breed

Oma 18-05-2018 13:20 {{button-51190}}

Wat een leuk verslag , heerlijk dat jullie het