Het eerste weekend in The USA

Door Hans & Gea - 15-04-2019 02:01

We zijn er!

Na een lange reis vanaf Almelo  zijn we eindelijk aangekomen in San Francisco. Om 5:15 uur vertrokken we met de auto vanaf Almelo naar Schiphol. Om 19:25 uur kwamen we aan in ons hotel. Maar dan wel in San Francisco tijd en dat is 9 uren verschil t.o.v. Almelo. Een reisduur van bijna 24 uren dus. De vluchten vielen wel mee. Wat tegenviel was de douane op SFO (SAN Francisco International Airport). Meer dan 2 uren moesten we wachten in een lange rij.

Na aankomst in ons hotel hebben we nog even dapper geprobeerd om ons aan te passen aan de USA tijd maar dat viel ons knap tegen. Om 21:00 gaven we de strijd op en zijn we naar bed gegaan.

Zaterdag

De eerste dag was meteen een drukke dag. We hebben eerst een lokale T-Mobile SIM gekocht met flink wat data. Zo kunnen we straks goed navigeren met de telefoon. En natuurlijk Appjes sturen naar de familie.

Op het programma stond verder:

- Union Square

- De Cable Car
- Op de fiets over de Golden Gate Bridge

Zondag

Vandaag zijn we met de eerste boot naar Alcatraz gevaren (we waren toch wakker). Na een uitgebreide rondwandeling en een audiotour stonden we om 12:30 weer aan wal bij Pier 33. Hierna hebben we met de openbare bus nog enkele toeristische plekjes bezocht zoals Alamo Square (met de Painted Ladies) en een enorme Super Store.

Naast de moderne bussen, trams en metro’s rijden er in San Francisco een aantal historische rijtuigen op de E/F lijn. Allemaal keurig gerestaureerd. Deze lijn kwam vlak lang ons hotel en ging naar Fischermans Warf.  Hier hebben we dus regelmatig gebruik van gemaakt.

Hierna lekker lui op de hotelkamer en aan de blog gewerkt.