Van Bryce naar Capitol Reef NP

Door Frits en Marijke Bergen - 29-05-2022 00:15

28 mei 2022

Het was zoals gewoonlijk weer erg vroeg. Het ontbijt was al om 6.30 uur. Nog lekker fris buiten.

Al met al stonden we om 07.00 uur al weer buiten en zaten in de auto naar Capitol Reef. We zijn de 12 oost gaan rijden. Dit is een prachtige weg. Onderweg nog naar Kodachrome Basin SP gereden. Dit is een State Park dus daar betaal je weer $10 voor. Het is een klein park maar zeker de moeite waard. Hier wat rond gewandeld en foto’s gemaakt. Het park weer uitgereden en de 12 oost weer opgepakt. Deze weg werd steeds mooier. Onderweg nog wat stops gemaakt en koffiegedronken in het Kiva coffee house. Heerlijke koffie en nog lekkerder muffin. Was wel groot die muffin.

Weer verder gereden en op een gegeven moment kwamen we in Escalante en daarna in Boulder. We dachten daar zit ook wel een supermarkt maar er was alleen een General store. Hier zijn we aan voorbijgaan. Op de splitsing konden we naar Capitol Reef of Torrey. We zijn natuurlijk naar Capitol Reef NP gereden en door naar Fruita. Maar wat was het hier druk. Natuurlijk weekend en morgen Memorial Day. We hebben nog wel de scenic route gereden in Capitol Reef NP. Was erg leuk om te rijden. Daarna het schooltje nog opgezocht waar Fruita bekend om staat en de fruitbomen. Ook interessant om te zien.

Ons hotel is het Capitol Reef Resort. We hebben kmr. 202 aan de weg kant en zien dus niets van de mooie rotsen. Ik was wel een beetje teleurgesteld. Ook daar komen we weer overheen.

Vandaag weer veel gezien en weinig gedaan. Behalve foto’s maken.

Morgen gaan we naar Kayenta.