Dag 2 Vancouver

Door Andre van Herk - 03-09-2022 13:58

Jhoo

Dag 2 zit er op en die was beter dan gisteren, gisteren was aankomen rond kijken slapen, vandaag is een goed gevulde dag.

We waren vroeg uit de veren omdat het nederlandse klokje er nog wel inzit. Tik tak tik tak om 5 uur waren we wakker. De planning is de Capilano Park (hangbrug van 137 meter lang en 80 meter hoog) maar eerst moet er voedsel in de motor.

Het hotel waar we zitten heeft geen eten in het pakket dus moesten we op zoek 🥴. Om 7 uur voor het hotel nog snel even een introotje gemaakt voor de video en toen viel mijn oog op Cora, Nee niet de plaatselijke schone van Vancouver maar een ontbijt restaurant. De keuze was dus snel gemaakt want ik hou van makkelijk en had trek, gisteren hadden we geen honger dus die is overgeslagen maar vandaag moet er iets in. Dus lekker een  omelet met blueberry pancake genomen 😳 veel te veel natuurlijk maar wel lekker.

Even verderop ging een shuttle service (gratis we blijven nederlanders) die ons in 30 min naar het park net buiten de stad bracht.

We waren de eerste rit in het park en dat maakte de wandeling net effe beter want om nou met de hele stad daar te lopen dat zagen we niet zitten. Door een computerstoring bij de kassa helaas niet als eerste op de brug voor een foto van een lege brug maar goed het was nog steeds mooi. We hebben hier 2,5 uur rond gelopen en het was super, en dan is dit de natuur net buiten de stad dus wat gaan we nog krijgen 😜.

Na de wandeling ons door de bus af laten zetten bij de haven om vanuit daar naar gastown te lopen op zoek naar de beroemde stoom klok. Deze klok loopt dus op stoom en ieder kwartier blaast hij op de fluiten die aan de bovenkant zitten. Toen we er bijna waren hoorde we hem al blazen dus shit net te laat. Ik heb nog nooit mensen zo gefascineerd naar een klok zien staren haha ook wij deden gewoon mee. Naast de klok zat een starbucks dus daar op het terras maar effe 5 pik genomen en wachten op de volgende fluit serenade, en dat was een beloning want wat ik niet wist is dat er ieder kwartier een stukkie fluit bij komt. Ik zat dus klaar met de camera en het was 1 uur en kreeg het volle fluit concert. Jaja het is heel gemakkelijk om ons blij te krijgen haha.

We konden met een lach op ons gezicht weer verder de stad in en effe wat winkeltjes bekeken. En op naar de Vancouver lookout mwap mwap mwap die viel tegen waarom? Omdat ik er niet in ben geweest😂 de toren die over Vancouver uit moest kijken was al ingebouwd door wolken krabbers en leek een beetje op onze Euromast die nog niet af is, die hebben we dus over geslagen.
Mischien fout maar jammer dan. We hebben de tijd gebruikt om via de waterkant terug te lopen naar ons hotel en dit is wel een aanrader, watervliegtuigen landen en stijgen daar mensen genieten van het mooie weer en het is een ontspannen wandeling.

Thuis aangekomen zitten kijken wat we nog wilden en hebben besloten om met de fiets Stanley park te doen. Eerst effe (nou ja effe) de app activeren en dan op het ijzeren paard door het park knallen. Hellaas waren de paarden een klein beetje oud 😂 of wij zijn vewend met onze e bike, het viel best tegen met al de heuvels pffff maar wel lol gehad en daar gaat het om.

s'Avonds bij Cin Cin een luxe Italiaans restaurant heerlijk gegeten op het balkon tis denk ik voorlopig effe afgelopen met luxe restaurants. Was heerlijk en duur maar dat kwam om dat ik op de verkeerde tip drukte van 18 % 😳. In ieder geval werden we bijna de zaak uit gedragen haha ook weer top avond. Dus voldaan in slaap gevallen een leuke dag. Morgen de campert ophalen 👍🏻👋