Dag 13 Whistler -Vancouver island walvissen, Beren, vliegtuig

Door Andre van Herk - 13-09-2022 22:49

Tankie vol en klaar om wederom op tijd te vertrekken naar vancouver island. Zoals je al leest gaan we naar een eiland weliswaar 3 x nederland maar toch.

Dus eerst met de BC ferries alles al in nederland geregeld dus aansluiten telefoon laten scannen en de boot op.

We waren net de haven uit en ik zag al een ?? Dolfijn walvis of weet ik veel wat voor beest haha het spoot in iedergeval water aan de bovenkant, was te ver weg om vast te leggen maar het begin is er haha. De rest van de tour staan turen maar niets meer gezien🥲.

Margriet is nu effen wat kleine boodschappen aan het doen dus kan ik effe schrijven. Als ze zo terug komt gaan we richting Cambell river is nog 122 km dus valt mee. We hebben daar een campground langs het open water en ik had begrepen dt ze er wel eens gewoon langs zwemmen. Zal wel weer niet als wij er zijn haha.

in Cambell river hebben we 3 dagen waarvan er 2 een excursie hebben, eerst hebben we een wild life tour op een zodiac waar de focus op beren ligt en de dag daarna gaan we met een watervliegtuig post bezorgen op verschillende eilandjes. Allemaal weer leuk dus.

na de tours zal ik een film er bij zetten.

ik hoop dan eindelijk met beren walvissen dinosauriërs etc te komen

Net wakker en met een bakkie aan de waterkant verder ontplooit 😜

Dit is het uitzicht als ik voor de camper zit 😳 nu net in de ochtend we zitten hier lekker wakker te worden komen er gewoon een paar zeehonden voorbij, iederekeer dat koppie boven water zo van he buum goedemorgen haha wat een ochtend. Hieronder was gisteren toen we aankwamen.

Ok lange tijd sinds boven stukkie niet geschreven maar we hadden dan ook een druk programma. Walvissen en de postflight etc.

Eerst de wild tour die meer leek op een walvis spot tour maar ok die wilde ik toch doen. Dit keer waren we bij een ned bedrijf maar we hadden een canadese tour begeleider was prima.
We gingen met 12 man op een zodiac met volle snelheid de zee op dit was al gaaf 😜 al snel zagen we dolfijnen in een groep mee zwemmen en na een 45 min zeehonden maar ja die zie ik in zeeland ook daar vlieg ik geen 9 uur voor haha.

Er waren 8 boten die in contact stonden met elkaar voor als ze iets zagen, wat denk je niemand zag wat dus het was niet positief voor 1,5 uur varen Tot iemand op de boot 3 orka's zag wouw ver weg maar toch imposant.

We hebben ze een tijdje gevolgd haha waarschijnlijk omdat er verder niets was te vinden. Tot op de terugweg de boot stopte en we om ons heen keken ineens hoor je tussen die bergen een zware uitstoot van water en daar was hij 15 meter lang en relaxed aan het zwemmen. Wouw hier kwam ik voor geloof me als je dit op video ziet denk je mwha maar als het op 20 meter langs je zwemt krijg je kriebels over je hele lichaam. En dan ook nog een vinnetje showen op het eind🤪

Wat een natuurlijke kracht en energie komt er uit zo'n kolos Toch nog een top zodiac tochje genoten van alles en dat met je porum de hele dag in de zon 🌞 op het water . Mijn dag is volmaakt ik kan heengaan haha doe ik niet maar voelt voldaan.

Op de boot nog mensen ontmoet die 3 plaatsen naast ons stonden dus savonds lekker een wijntje gedaan en de dag doorgenomen.

Vandaag gingen we met een watervliegtuig post bezorgen op de eilandjes aan de overkant. Komen er weer ned die ook in de zodiac zaten haha gezellig iedereen doet hier hetzelfde lekker orgineel NOT. Maar wel gezellig.
Wederom weer een belevenis die wij niet snel zullen vergeten. Door mijn shotgun zat ik natuurlijk voorin 😜 oud beesje van 63 jaar oud piepen en kraken maar de piloot luuk 28 die al 12 jaar vloog bracht ons veilig overal naar toe. Hij vertelde leuke verhalen en op de eilanden liep hij met ons rond voor uitleg.

na de 3e stop gingen we omhoog en toen vlogen we over 2 bultruggen ook waanzinnig om vanuit de lucht te zien. Kon effe de film niet meer vinden maar komt later nog wel.

kortom weer een top ervaring die ze ons niet afpakken pfff wat een indrukken.

na de vlucht nog samen met de ned naar een plek gereden om beren te spotten die op zalm jacht waren ook hier lang gelopen en uiteindelijk beloond met een beer die langs de rivier liep daarna nog een zee arend zo een die helemaal zwart is met een witte kop vloog effe over pff moet niet gekker worden.

morgenvroeg inpakken en op weg naar tofino waar we ook nog op zoek gaan naar beren en bult ruggen we gaan het allemaal weer zien 😜

hieronder de filmpjes effe snel in elkaar ge #%^^} iets langer dan normaal dus kijk maar effe 😄