dag 2 Naar de gevangenis...

Door Cremers - 09-07-2010 06:28 Vandaag ging om half 7 de wekker. Voor het ontbijt gingen we naar een bakker op de hoek van de straat. Daar hadden  we een echt Amerikaans ontbijt. Daarna gingen we met een soort t am omhoog naar de Fischerman warf. Vanaf pier 33 vertrok er dan een boot die je naar Alcatraz bracht.
In de tram waren er 2 mannen die het bestuurde. Het eerste wat ze aan ons vroegen was of we 'sad' waren. Hiermee doelde hij op het WK, want hij dacht dat we duitsers waren. Vervolgens ging hij toen een heel verhaal vertellen, over dat Spanje beter was. Onderweg was het ook erg grappig. De man riep namelijk een keer toen een zwerver in een vuilnisbak zat: 'Get out the garbage!'
Ook kwamen we langs een winkel, waar iemand stond te hoelahoepen. Toen zei hij: Ýou go girl!'en deed hij de beweging na.
Onderweg gingen we een paar keer heel steil omhoog en naar beneden, want
daar staat San Francisco bekent om. Aan het einde van de rit kwamen we aan bij de Fischerman Warf.
Hier was het erg toeristisch en er waren veel winkels. Met de boot gingen we vervolgens naar Alcatraz. In de gevangenis hadden we een audio tour. Dit was erg leuk, en interessant.
In de gevangenis waren er heel veel rijen met cellen. Wel 3 rijen hoog!
Sommige cellen stonden ook open, waardoor je er in kon. Daar hebben we ook foto's van gemaakt, en zo voelden we hoe het was om in zo'n kleine cel te zitten.
We hadden ook erg mooi uitzicht. Nadat we alles hadden gezien, gingen we me een hop-on-hop-off bus rond rijden. Hierbij kan je ook boven zitten, alleen is dat wel open. Dit was niet erg fijn, want het waaide heel erg. We waaiden allemaal weg. Vooral toen we over de golden gate bridge reden. Dit kwam doordat het over zee gaat. Aan het einde van de tour stapten we uit en gingen we ergens wat eten. We gingen toen naar een Chinees restaurant. Dit was erg lekker. Aan het eind kwam de man die naast ons zat naar ons toe, en die vroeg of wij Nederlanders waren en toen feliciteerde hij ons dat we in de finale van het WK zitten,en hij wenste ons veel succes.Dit was erg grappig want dat hadden we vandaag al eerder gehoord.
Na het eten gingen we naar ons hotel, en gingen we nog even uitrusten.
En nu gaan we lekker slapen, want morgen is er weer een nieuwe dag.