de eerste vijf dagen in de VS

Door H. Hendriks - 09-07-2011 08:44

3 juli - 8 juli 2011

De eerste vijf dagen zitten erop en wat hebben we al veel gezien. De eerste dag lekker bijgekomen in Seattle. We hebben natuurlijk een aantal touristische plekken bekeken, waaronder de "Needle", een uitkijktoren van 530 feet, gebouwd voor de wereldtentoonstelling in 1962. 's Middags krabbetjes gegeten in de haven en het "auquarium" bezocht (groot onderwater museum). 's avond gepicknicked in het park om naar het vuurwerk te kijken (4 juli - onafhankelijkheidsdag). 5 juli in Tacoma de camper opgehaald, wat een bak om mee te rijden (stoere Henk). Na het boodschappen halen (ook een ervaring op zich), opweg naar onze eerste overnachtingsplek in het Olympic National Park. Hier zullen we de komende 3 dagen verschillende plekken aandoen. Op 6 juli via Port Angeles naar Hurricane Ridge, waar we onze eerste "hike" (wandeling) maken. Prachtige uitzicht en Fieke en Emke vermaken zich met echte sneeuwpret..We overnachten bij de Elwha rivier op een camping waar in mei  beren zijn gezien, best spannend. 's Ochtends weer een flinke wandeling voor vertrek en dan door naar een ander deel van dit prachtige Nationale park, we gaan naar de Pacific kust. We overnachten in La Push, een indianen reservaat (Quileute indianen). Fieke en Emke vermaken zich op het strand en met het ijskoude water (zwemmen is geen optie, het is te koud en er is te veel branding). Maar prachtige rotsformaties en natuurlijk kampvuur maken om marsmallows te smelten. Vanochtend (8 juli) weer een wandeling naar een ander strand, prachtige tocht. Daarna doorgereden naar Hoh Rainforest. Weer een totaal ander gebied in dit nationaal park. Het is een echt regenwoud met woudreuzen, bedekt met mossen. We wanen ons in Harry Potter land.  Daarna nog een flinke rit naar Hoquiam, waar we aan de rivier overnachten. Hier kunnen we internetten en onze was doen, op de campings in het Olympic National Park is dat allemaal niet aanwezig. Morgen gaan we verder in de richting van Mt. St. Helens (rond 1984 uitgebarsten vulkaan) en hopen we in de buurt van Mt, Rainier Nat.Park te overnachten.

suzan 09-07-2011 12:33 {{button-814}}

howdie

suzan 09-07-2011 12:40 {{button-815}}

Ik was nog niet klaar.. Moet niet op enter drukken geloof ik. Leuk te lezen dat jullie goed zijn overgekomen en al zoveel leuke dingen hebben gedaan. Om die camper moesten we wel even lachen wat een enorm ding, vast comfortabel. Hier is het weer vandaag pet, morgen weer beter, verder hikken wij tegen de laatste weken aan die we nog naar school moeten. Tot schrijfs. Groet van en aan iedereen, Suzan

Petra 09-07-2011 22:22 {{button-828}}

hello there!!!! Wat leuk om zo ook een beetje te doen alsof ik de reis ook mee maak ;-) haha, tja je moet wat he... Maar wat klinkt het allemaal leuk: de dingen die jullie al gezien hebben!! Gezellig zo samen zo'n reis maken... Ben benieuwd naar het vervolg!! Heel erg veel plezier!! dikke kus Peet