2e dag New York

Door Marja Geldof - 06-08-2012 00:00

Vanmorgen waren we alle drie al vroeg wakker, toch maar ons best gedaan om zolang mogelijk te “slapen”.

We hebben bij “Danny’s”ontbeten, een soort afhaalwinkel waar je kan ontbijten, lunchen en dineren als je wilt. Hij is 24 uur per dag open en naast ons hotel.

Om 10.00 uur zouden wij bij Ground Zero zijn, we waren er al veel eerder, een half uur van tevoren mag je in de rij komen staan. Nadat onze tickets wel 4 keer gecontroleerd zijn, mochten we na de securitycheck naar binnen. Indrukwekkend en ook wel stil makend. Het is een warme dag. We zijn op zoek gegaan naar een boot waar we mee een rondtocht konden maken. We vonden een taxiboot waarmee we met onze New York citypas gratis mee konden varen.

Eerst een tocht rondom het Vrijheidsbeeld en daarna met een behoorlijke vaart richting ons hotel, waar we uitgestapt zijn. We kwamen langs een oorlogs vliegdekschip, omdat we met onze citypas toch gratis toegang hadden hebben we het bezocht. Er stonden wel ruim 15 vliegtuigen op het schip, meest oude toestelen die in diverse oorlogen gebruikt zijn.

Na de lunch zijn we naar Central Park gelopen waar we fietsen gehuurd hebben en het hele park rondgereden hebben.

We hebben gegeten in het Stardust restaurant, waar we 11 jaar geleden ook geweest waren. De zingende obers waren er ook nog, ook de milkshake die we toen zo indrukwekkend groot vonden was er nog. Steven en ik hebben er van gesmuld.

Daarna nog een poging ondernomen om een musical te bezoeken, maar dit vonden we toch te duur worden. Toen wilden we de ondergaande zon vanaf de Top of the Rock gaan bekijken, maar helaas konden we daar geen tickets meer voor krijgen voordat de zon onderging. Die hebben we toen maar vast gereserveerd voor morgenavond. Daarna terug naar onze hotelkamer.