Las vegas nevada

Door Hans van Hees - 06-05-2013 03:54

Hallo allemaal.

Vrijdag morgen waren we rond 5:30 wakker, wel vroeg, maar hebben we eindelijk een keer goed geslapen.  Eerst weer eens boodschappen gedaan bij de wallmart, daarna zijn we naar de Horsesshoe Bend geweest.  Dat is een enorme kloof met een rivier, in de vorm van een hoefijzer. Heel indrukwekkend.  Rond de middag hebben we nog even langs het stuwmeer Lake Powell  gestaan met de camper.  We zaten even in de war over hoe laat het eigenlijk was, want we zijn al een keer door een tijdzone gereden, maar in het gebied van de Navajo indianen is geen zomertijd. Erg verwarrend dus toch maar even gebeld naar het excursiebureau.   Om 13:30 op naar Page voor een excursie naar antelope valley.  Met 14 man achter in een jeep en een indiaan achter het stuur.   Deze gids was een heel vriendelijke man die zelfs je fotocamera instelt om de mooiste foto’s  te maken.  Hij wist ook veel te vertellen over de antelope valley. Weer gigantisch veel foto’s  gemaakt natuurlijk.

Zaterdag  eerst maar eens een annualpas gehaald bij de ingang van Lake Powell, voor $80 krijg je dan een pas voor alle national parks in  de USA, het geld dat we hadden betaald voor entree  $15, werd er netjes van afgehouden zonder dat ik er om vroeg.  Ik moet zeggen, Amerikanen zijn veel klantgerichter dan bij ons. Bijna alles kan, als de klant maar tevreden is. Toen zijn we richting Zion national park gegaan. Niet zo heel ver maar het laatste stuk over de Carmel road was echt niet te geloven, zo mooi.  Op een gegeven moment kom je bij een tunnel waar je moet wachten tot de ranger je doorlaat, zodat er geen tegenliggers zijn, dat past anders niet.  Mooi op tijd aangekomen op  camping Watchman campground, hadden we een mooie plaats langs de rivier. Dit was al 3 mnd van te voren gereserveerd en dat was maar goed ook want de camping stond vol. We staan hier echt mooi, er lopen zelfs herten over de camping, zo langs de camper. Het wemelt hier ook van de eekhoorntjes, ze zijn totaal niet schuw.  S’middags  zijn we met de shuttle bus naar boven gegaan, die is gratis, want je mag zelf niet door het park rijden.  Hier kan je verschillende hikes lopen, variërend van een 1/2 uur tot 8 uur.  Schitterend mooi maar wel druk hier, waarschijnlijk omdat het weekend was.  S ’Avonds stookt hier bijna iedereen een kampvuur.  Zondag gaan we richting Las Vegas, ons Babs moet om 21:00 het vliegtuig terug nemen naar Denver, voor haar zit het er op.