Bryce Canyon

Door Bob Rijkhoff - 11-09-2013 05:02

We vertrokken na een ontbijtje in Capitol Reef alweer op tijd richting Bryce Canyon. Het weer was nog niet mooi maar het was in ieder geval droog! Van onze raft-gids in Moab kregen we een tip voor 1 van zijn favoriete hikes: Calf Creek Falls hike. Deze was op de route tussen Capitol Reef en Bryce. Aangezien het nog vroeg en droog was besloten we deze te doen.

Aangekomen bij het Calf Creek recreation area werd het weer steeds beter, na een tijdje lopen liepen we weer lekker in het zonnetje, wat een mazzel! Bij het begin van de hike hing meteen een angstaanjagend bord: we moesten opletten voor ratelslangen en er leefden oa ook schorpioenen.. Hmmm..

Het was een super mooie hike met smalle begroeide paden langs een smal riviertje. Onderweg zagen we wel eekhoorns en bijzondere vogels maar (gelukkig) geen slangen! Op het eindpunt kwamen we bij een supermooie hoge waterval, echt een plaatje (zie foto's). Het water was alleen super koud dus we zijn er niet ingeponst. Het was niet echt weer om af te koelen. Lekker rustig gezeten en geluncht waarna we weer terug zijn gelopen. Het was een wandeling van 11 km maar zeker de moeite waard!

Hierna verder gereden naar Bryce Canyon, het begon enorm hard te regenen en het is de hele avond en nacht niet meer gestopt, we zaten in 1 grote donkergrijze wolk. Er wordt op tv ook continu gesproken over het weer en er zijn waarschuwingen voor thunderstorms en floods. We hebben deze middag echt mazzel gehad met het weer! Gelukkig konden we meteen onze kamer in waar we de US Open finale tussen Nadal en Djokovic konden kijken. Hierna gegeten in het restaurant van het hotel, maar was niet zon succes, ze hadden nieteens een rood wijntje..

Vanochtend werden we wakker en het regende nog steeds pijpenstelen. Sommigen zouden zeggen goed voor de natuur;).

We besloten een ontbijtje te halen bij een supermarkt en daarna een trail te doen in Bryce Canyon, helaas regende het echt veel te hard daarvoor. Toch maar terug naar het hotel en spelletjes spelen op de IPad, we worden er al goed in ;). Na de middag dachten we dat de regen wat minder werd dus besloten we alsnog naar Bryce te gaan en een wandeling te gaan maken. Aangekomen regende het weer net zo hard maar we besloten even snel rennend op Sunset view te kijken hoe de Canyon eruit zag. Ineens stopte het helemaal met regenen, super! Wel nog erg koud in het begin, we liepen letterlijk in de wolken.

We liepen een stukje de Canyon in en de lucht klaarde op, het pad was lekker modderig maar dat maakte ons niet uit. We waren blij dat we de wandeling konden doen, hier had ik voor de zekerheid maar mijn waterproof camera meegenomen voor het geval dat het weer ging regenen. Uiteindelijk ging zelfs het zonnetje nog schijnen en begon te Canyon er steeds mooier uit te zien!

Vooral aan het einde van de wandeling ontstond er een supermooie duidelijke regenboog, leuke afsluiter!

We besloten na de wandeling nog naar 2 view points te gaan: Inspiration Point en Bryce View waar we super uitzichten hadden.

Het is hier nu 21.00 uur en we zijn net terug van een diner in het Bryce Canyon Pines restaurant waar we super lekker hebben gegeten! Bob kreeg een enorme pot met Cola en ik had eindelijk me wijntje :).

Morgen gaan we voor 2 Zion National Park, een kort ritje van 150 km.