Monterey en San Simeon

Door Bob Rijkhoff - 21-09-2013 05:21 Na 2 uurtjes rijden vanuit San Francisco kwamen we aan in Moneterey. We besloten om de 17 Mile drive te rijden, dit is een hele mooie rit langs de kust met enorme vakantiehuizen van de rich and famous, waarbij je uitkomt bij Pebbles Beach. Dit een een super de luxe resort met allemaal 'world famous' golfcourses met uitzicht op de oceaan. Hier hebben we heerlijk geluncht en zijn hierna verder gereden en hebben de hele middag op het strand vertoeft. We hadden een heel stuk voor ons alleen, heerlijk! Oogjes dicht en ontspannen met de zee op de achtergrond. Ik ben nog even gaan lopen naar de 'bird rock' ik weet niet precies waar deze naam vandaan kwam maar hier lagen honderden zeehonden op 1 hoop en ze stonken echt enorm al van een afstand. Wel bijzonder dat ze allemaal op 1 hoop op 1 rots gaan liggen. Met een windje erbij hebben we verder de hele middag op het strand gelegen en dat hebben we geweten... Me rug is zo rood als een kreeft.. Auwww... Savonds gingen we nog wat eten op de Old Fishermans Wharf waar we de volgende dag ook moesten zijn voor het Whale watchen. Om 9 uur de volgende morgen vertrok onze boot de oceaan op om de walvissen te spotten. Ook hier lagen weer honderden zeehonden op de pier! Na een stukje varen zagen we in de verte al het water spuiten/puffen van de walvissen. We kwamen heel dicht bij en konden aardig wat walvissen zien aan de oppervlakte! Je ziet elke keer een horde met zeehonden wegzwemmen en daarachteraan komen dan de walvissen, de zeehonden zijn het voer voor de walvissen. Ik was trouwens blij dat ik van te voren had gevraagd om een Seasick pill want het kleine bootje schommelde enorm heen en weer op de golven, nergens last van! Niet iedereen had zon pilletje Genomen haha.. Op een gegeven moment vaarden we naar een plekje waar een moeder met een kleintje zwommen. Ineens sprongen beide beesten uit het water omhoog, super cool. Dit zien ze maar 1 op de 10 keer zei onze gids. De kleine walvis sprong wel 5 keer uit het water omhoog, ik heb er 1 foto van weten te maken al zie je het hier nog niet heel goed op.. Na 4,5 uur kwamen we weer aan wal en reden we naar San Simeon via Highway 1, een supermooie kustweg met mooie uitzichten. Onderweg stopten we nog even bij Piedras Blancas, een strandje waar honderden zeeleeuwen zich verzamelen. Deze beesten liggen echt onwijs lui te zijn met zijn allen op een klein strandje. De volgende ochtend bezochten we Hearst Castle, een kasteel dat William Hearst, een kranten- en radiomagnaat van begin vorige eeuw, liet bouwen. Hij liet dit kasteel bouwen boven op een berg in allemaal Europese stijlen met een enorm buitenzwembad, tennisbanen, binnenzwembad, bioscoop, 56 slaapkamers en 61 badkamers en een dierentuin met oa ijsberen. Heel mooi kasteel, we wilden graag een duikje nemen in het zwembad maar daar zat wel een erg hoog prijskaartje aan.. Er hangt een boete aan van $750.. Na de rondleiding liepen we weer naar buiten onze droomwereld uit.. Nu alleen nog richting Los Angeles en dan zit ons avontuur er alweer op! Voor foto's zie wederom het foto album.